fredag 26 augusti 2011

Rean fortsätter, 30 % i hela butiken, och kakorna bakas!

Camilla står och bakar för fullt, mmm vad det luktar gott!!

Jag är precis hemkommen från en heeelt underbar stad, Rom. Ojojoj vilken upplevelse, gamla byggnader i varje hörn, historien så nära att det stundtals kändes som 2011 var långt bort, små smala mysiga gränder och framförallt vilken mat och GLASS!

Jag har ätit den godaste glassen i mitt liv, LEOMON PIE, smakade precis som amerikansk citro
npaj, ojojoj! Tur att vi gick flera mil om dagen så vi fick bort några av de tusentals kalorier vi moffade i oss dagligen. Sista dagen när vi köpte glass tog vi som vanligt 3 smaker, denna dag var vi tillbaka till stället där jag åt lemon pie, gick ut i den 28 gradiga luften även fast klockan hade passerat 22 och nöjt av varsin smaskig glass. När det tre smakerna var slut och struten uppäten, satt vi kvar tysta. - Linus, vi kan väl inte köpa en till strut? Nja, joooooo det gör vi! Vi gick in, möttes av ett stort skratt av killen bakom disken, köpte tre smaker till och gick hemåt och bara njöt! Tog du passionsglass, ja då var det passionsfrukt du fick fast i glassform, fantastiskt! När vi gick såg vi att denna lilla "Gelateria" fått priser för sin underbara glass, jag förstår det.

Inte en bild som jag tagit men ni förstår vad jag menar?!

Något roligt var att ÖVER
ALLT fanns de väskor som vi säljer här på Smultrongården, den med en stor blomma. Ja det är såklart, säger mamma, den är ju från Italien! Sant mycket sant!

Nu stänger snart Smultris för denna extra öppet fredag och sover några timmar för att imorgon välkomna alla som vill!

Förresten: på söndag klockan 15 SMÄLLER DET! Hattfest men framförallt KAKFEST!! :) Mamma har säkert skrivit om det flera gånger men alla som kommer tar med sig 7 bitar av en kaka, det blir alltså ett stort mumsigt bord vi har att se framemot! Vi bjuder på kaffe, te eller saft och som en liten festlig detalj blir att alla bär hatt :) Hatten behöver inte vara någon speciell, det är endast en rolig grej, haka inte upp dig på hatten! Fotografering till kokboken kommer ske. Maila oss för anmälan!

Ha en mysig fredagskväll allesammans :) Kramar Hanna

1 kommentar:

Emelie sa...

Glassen ser helt underbar ut! ÄLSKAR riktig italiensk glass.
trevlig helg!
//Emelie