söndag 22 januari 2012


HUD & KROPPSKRÄM




Har ni sett såna söta burkar!
Helt nya på svenska marknaden. Kommer från England.
Är tydligen hur bra som helst och har fått mängder av media:)
Återkommer när dom kommit hem och berättar mer!




Titta så bra burken passade med muggarna vi fick vatten i på Green Gate;)
Är man detaljfixerad så är man....
Sommarkänsla.


Det här syrénträdet hade en stark härlig syréndoft.
Åååh, du ljuvliga tid som kommer:)))


Igår var vi ute och utnyttjade en av restaurangerna i Supéhäftet.
Slottskällaren.
Det var en av Örebros bästa restauranger när vi flyttade hit för 27 år sedan.
Här får vi en liten aptitretare - blomkålssoppa - sånt är alltid MYCKET TREVLIGT!


Det här var de varma och kalla grönsakerna jag fick när jag bad om vegetarisk grönsakstallrik.


Vaniljglass med varma hjortron.
Gott.


Det skulle vara GRYMT KUL att vara som en testpanel för Supérestaurangerna.
Men nu är vi inte det. Vi fyra som går skall dock ha en intern betygssättning.
Vi var alla eniga om att våningen som vi besökte efter restaurangbesöket var kvällens behållning. Då får ni tolka det som ni vill;)

Mitt på stan en sekelskiftesvåning som var bara såååå fin.
Mitt kort gjorde den verkligen inte rättvisa tyvärr.
Det här är köket och här vi fick oss ett glas vin innan vi åkte bussen ut till landet igen.

Det dröjer dock inte länge innan jag ska ut och damma av lantisluften. I morgon är det dax igen. Tar med mig kameran o fotar så ni får se....
Ska bli JÄTTE JÄTTE KUL!!!!!

Ha en lugn och skön söndag,
kramar
Eva

1 kommentar:

annika sa...

Slottskällaren lever nog på något gammalt rykte! Fy så dålig grönsakstallrik...å de på en restaurang som utger sig för att kunna laga mat. Bra att du visar hur det är.

Kram