söndag 29 januari 2012

Mitt skafferi




Jag hade drömt om ett skafferi att kunna GÅ in i, så länge jag kunde minnas.
När vi kom till Smultris fanns möjligheten.
Jag hade planen - Mårten genomförde den.
Åh, vad jag älskar mitt skafferi.
Vi är ju fler som bor här - men är det egentligen nån mer som bryr sig vilken typ av skafferi vi har. Nja, det tror jag inte.



Det tog drygt ett år innan vi hittade ett passande handtag.
Strax innan jul ringde dom mig från Aftonbladet och undrade om dom kunde få ha med vårt skafferi. Det var rätt mycket där innan jul så jag kände att jag inte hann fixa det så jag avböjde.

Men vart hade dom hittat bilden? När jag googlade skafferi var det bilden som Melinda tagit vid nåt tillfälle som hon var här och haft på sin blogg.
Ganska suddig bild - kanske var det den dom såg och fastnade för!??
Inte vet jag.




En liten hylla på det julpimpade skafferiet.


Idag kände jag att jag ville boostas med SOMMAR!

Underbara underbara fantastiska syréner!
Håll med om att det känns nästan som om det är en stor mystisk trädgård överöst av syréner.
Jag kan nästan känna doften nu när jag skriver.



I år grävde vi bort det här gräset som är framför fönstret.
Det var svårt att tukta det.



Att plocka in vad naturen har att bjuda på det är det bästa jag vet.
Säsongen är ju så rusktigt kort så det gäller att passa på.
Passa på också att förbereda för trädgårdsgöromålen. I år är jag sugen att prova Romanticatomater. Det måste väl finnas?? Mums så gott det måste vara!



Önskar Dig en riktigt fin söndag denna vinterdag.
Kramar Eva

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nyfiken på vart du hittade handtaget till ditt fina skafferi?
//Camilla

smultrongården sa...

Hej Camilla!
Handtaget är från Gysinge Byggnadsvård, många år sedan det köptes.. Vi har liknande i vit keramik från Frankrike på Smultris!
Kram

Unknown sa...

Hej. Jag undrar vad det är för mått på ditt skafferi ? För det va jättefint verkligen ☺