fredag 16 mars 2012

Förvirrad.... oh my God, oh my God!




Det är väl kanske typ det minsta man kan säga...

Egentligen kära vänner - skulle jag återigen låta er hjälpa mig.
Det är ni ju faktiskt BÄST på.

Jag håller på att skriva BAKSIDETEXTEN.
Ni vet texten som du och jag direkt läser när vi tar en bok i vår hand. 

Det vill säga; den text som AVGÖR om vi blir intresserade.
Tar boken, går till kassan och betalar.

Är texten tråkig, inte berättar vad boken handlar om, då struntar vi i att köpa. 

Personligen är den texten väldigt viktig för mig. 
En bok måste direkt fånga mitt intresse och min nyfikenhet.

Puh, vilken svår uppgift!

Jag menar, hur många känner till Smultrongården!??!
TÄNK om boken blir ståendes på bokhandlarhyllorna, nej, jag vill inte ens tänka tanken. Faktiskt inte. 

Skulle kanske fråga förlaget om jag kunde få ge er texten här och se vad ni tycker. 
Återkommer!

1 kommentar:

FaB Keramik sa...

Hej Eva! Ibland så kan någon annan tex redaktören skriva baksidestexten - det gjorde min, blir så bra med en annan persons vinkling och toppen om man kör fast.. Kan inte förlaget hjälpa dig tror du? Lycka till! Kram Frida