tisdag 20 mars 2012

Tänk hur tiderna förändras

 Och framför allt: VILKEN TUR att dom förändras!!!

Om något av mina barn av någon anledning skulle gå in på sin mors blogg - 

SLUTA genast läsa nu!

Bilden kan nog vara jag från årskurs sju och framåt, tyvärr....
 Den här bilden däremot kan vara mina barn.
Kära nån så nitiska dom är!
Jag vet inte vad jag skall säga men man fattar inte hur dom orkar!

Och vart vill jag komma med det??


Jo, HANNA åker till USA på tisdag för att skriva uppsats en månad. 
(Det gjorde inte jag sent 70-tal kan jag berätta...)

I höst söker hon praktik i Frankrike.
Har läst sju år i skolan men kan inte alls (tycker hon!).

Nu har hon KANSKE (med stor betong på kanske) fått en praktik i Nice.
Kravet är dock flytande franska. Byrån pratar enbart franska....

OH MY GOD!

Vi hade en utbytesstudent för sex år sedan så hon rings givetvis upp och här skypas nu franska för fullt. 
Har hon tur ringer nämligen chefen upp inom en vecka och vill ha en telefonintervju.

Det här känns verkligen så långt ifrån min egen skoltid man kan komma. 

Ingen överdrift direkt om man säger att möjligheterna är stora nu för tiden;)

Som vanligt har här städats efter helgen bravader idag. 
Ren och fin affär till öppningen i morgon alltså.
Med nya fina vårgardiner.
Fotar & visar i morrn.

Tjingeling igen:)

1 kommentar:

mamma lycklig sa...

Det är inte alltid så enkelt att få en skoltrött tonåring att förstå att skolan är till för deras egen skull.Skönt när allt löser sig för våra unga, härligt med kreativa killar och tjejer. För det är ju så att det är mest det negativa som man får höra om i media, dock aldrig när någon gjort något bra. Det är bara att gratulera eran tös, och hoppas att går bra för henne. Ett litet ord på vägen, Det finns ingen kunskap som inte är värdefull.
Ha det gott, Nettan