måndag 12 mars 2012


Jordanien


Det är där vi har varit.
Här en bild från Petra.
Ett av världens sju "nya" underverk tror jag visst det är.
Visst ser det fantastiskt fint ut!



Saken är dock den att det var nog det enda som var så fint.
Vi trodde att vi skulle komma typ till en sån hel vacker stad.
Men så var det verkligen inte.
Det var faktiskt mest att kolla på en massa stenar....



Personligen är jag inte alls nån turistfällemänniska (hur nu dom är??) så jag har gärna kunnat stanna hemma från utflykten. Men övriga familjen tycker att när man ändå är så nära då skall man minsann se.

Tror att resan skulle gått på närmare sjutusen kronor om vi bokade den via vår reseledare.
Vi fixade det själva och då blev det mindre än halva priset.
Kära nån!!

Som ni ser får Odd Molly följa med till och med ut i öknen;)


Vi tog oss en liten ridtur också.
Jag älskar ju att rida fort så jag fick en supersnabb galopp med min fina arab. Kul, kul:)



Vad som däremot inte är så himla kul är att den rackarns ungen Fabian är helt galen i kameler!!!!

HUR kan det bara vara möjligt???!


Uuuuäääää, dom är bara SÅ äckliga tycker jag.
Ser liksom inte något coolt med dom alls.

Otroligt många fina bakverk har vi provat.
Den här makalösa skapelsen var chokladkaka med jordgubbsmousse emellan.
Kostade 17:50 ord pris och efter kl 21 var det HAPPY HOUR så då var det halva priset.
Kan ju inte påstås särskilt dyrt.....

Dom här söta glassarna har vi köpt med oss hem för att förgylla cup cakes med i vårt lilla café.
Tyckte att dom var så söta plus att dom är jätte goda.
Annars var det shopping lika med noll i princip.
Jag lyckades dock med ett riktigt klipp. Visar det någon annan dag.
Sen var det kryddor också förstås.

På flera ställen stod det att det var ett "miniDubai".
Man måste verkligen fråga sig vem som skriver dessa reseskildringar. Känns som dom knappt besökt resmålen ibland. Det enda det här stället hade gemensamt med Dubai var kamelerna och araberna.
Så solen förstås. Och vi ville ju ha bad och sol så vi fick vad vi ville.
Kanske skulle ta jobb som reseskildrare och göra lite mer sanningsenliga uttalanden...
Vilket kanonjobb, kära nån;))


Här lilla familjen utanför hotellet.
Som ni ser följer kära Molly med oss till när och fjärran;)

Nu skall jag snart iväg och kolla kvalité och färg till bokomslaget.
Tror Hanna möter upp och ger lite tyckningar hon också.

Men innan dess blir det en promenix. UTAN sommar el vinterpratare i öronen.
Jag ska bara NJUTA AV VÄRMEN OCH FÅGELKVITTRET.

Tack GODE GUD för det här vädret

Största solkramen till Dig
Eva

Inga kommentarer: