torsdag 1 augusti 2013


SMULTRISTOPPEN 31 augusti



Igår var det verkligen helt klart vilka varor som var mest poppis.

På delad första plats kom 

Lyktorna som säljes med förmån för Barncancerfonden
och 
REAKLÄDER

Och faktiskt främst Grandmas coats.
Oootroligt många - till 50% rea så man kan ju förstås förstå att det var 
FYNDLÄGE;)








Här är vår ställning med 70% kläder.
Som ni ser hänger det lite godingar där.

Den prickiga Mollyklänningen som hör till mina personliga favoriter
Så den blommiga Haustklänningen.
Snacka om klipp....


Delad 1 & 2 LYKTOR och REAKLÄDER alltså.

På tredje plats kom smycken igår.


Sen tror jag alla skall safta/sylta för jisses vad det såldes glasburkar.
Av alla de varianter.
Och som synes är ju priset rätt bra också;)
Många burkar blir det för slanten....


Efter det alla våra 6-packssaker.
Glas - tallrikar - muggar.... etc....



Så servietter förstås.
Alltså det går ju alltid hem.


Precis som doftpåsar.
Nu fyller vi snart på lagret igen.


En otippad vara för gårdagen var 
MASSAGELJUSEN

längesen dom såldes så mycket. 
Vad det berodde på att dom plötsligt fick en nytändning (höhö!) har jag inte en aning om.



SMYCKESSKRIN

även det otippat. På flera veckor har ingen köpt dom så plötsligt igår såldes flera stycken.
Tro nu inte att alla var kompisar som handlade samma sak - nej, det var olika besökare. Vissa kom på förmiddagen och andra på eftermiddagen så dom såg inte att andra gick och höll dom. 
Visst är väl det lite konstigt - plötsligt springer en vara bara iväg.
Jag tycker det är märkligt.



 Nya kläder såldes också.
Då främst koftor från Odd Molly.

Jag tycker det var lite kul att göra en sammanställning från gårdagen. Det var rätt klart vilka de populäraste varorna från igår var nämligen. 
När till exempel den tjugonde glasburken såldes måste man nästa undra om det var någon ny sylt på G ute i cyberspace;))

Lyktorna till förmån för Barncancerfonden är det Petra som tillverkar.
Hon och jag pratade redan förra hösten om att vi på Smultris skulle göra egna via henne.

Jag har ju förstås en speciell känsla för BF eftersom min bror och hans familj har mycket med dom att göra. Att få tillverka något eget och skänka skulle ju vara makalöst häftigt.

Har inte velat säga nåt eftersom det skulle vara en överraskning för dom.
Men i och med att jag började ta in Petras lyktor så rullade bollen igång.
Vi skall snart träffas Petra och jag och se vad vi kan få till;)

Ojoj nu måste jag skynda ut.....

Är du på utflykt idag så är du förstås välkommen mellan 10-18.
Sommarkram till er

2 kommentarer:

Kristin Nygren sa...

Åh så mycket fint!! Jag vill verkligen göra en lite utflyckt neråt i landet och besöka er fina butik!

Kram

smultrongården sa...

Förstås är du välkommen Kristin Nygren:)