tisdag 8 juni 2010


Kalas & kalas & kalas.....

Våren är en riktig kalastid för oss.


Det börjar 27 feb med Fabian. Sen har vi pappa L i mars.


Stina i maj och Adam som ju fyllde igår. Sen kommer Hanna i juli. Jag är sisten ut i september.



Här har vi Stina. Hon fyllde 20 nu i maj. Vi har en liten tradition att alltid ta fram den här lustiga mössan till den som fyller. Den spelar "Happy Birthday" när man trycker på Musse.

Köpte den på Euro Disney för några år sen. Har ni varit där??

Vi har anordnat bussresor dit två gånger. Helt fantastiskt skoj!!!

Alla barnen älskade det och har det överst på listan för favoritsemetrar.

Dom bara äääälskade bussresan dit. Att vara med alla kompisar och sen vid varje paus tog dom ut en boll och duttade och bollade gris.

Sen på Euro Disney blev jag otroligt positivt överraskad. Så rent och fint det var överallt!

Inte alls dyrt att köpa utklädningskläder i dom olika Disneyfigurerna. Det enda som var riktigt dyrt var maten. Men det försökte vi ha med lite matsäck så det gick ok.

Uj vad jag gärna vill tillbaka dit! Åka alla läckra karuseller och se paraden och all härlig glad musik.... Tror att jag helst skulle vilja göra en bussresa till. Det var så galet skoj:))


Stina hade bakat allt själv till sitt kalas. Det var smaskigt kan jag lova! Usch så här i lunchtider skulle man gärna hoppa in i datorn och ta sig en tugga av dom här urgoda muffinsarna. Mmmm!



Två olika tårtor hade hon gjort också. Vi fick sockerbehovet tillgodosett den dagen också...

Idag är Helena & jag ute och packar upp nytt i butiken. Det behövs verkligen kan jag lova.
Mycket har ju tagit slut på sista tiden. Men nu blir det fullt igen!
På lördag ska vi försöka fixa till en kassa till så det slipper vara kö.
Vi provar med en kontantkassa för vi har ju inte två kortdragare.
Vi kommer även att vara en till som jobbar nu på lördag.
Så vi ska försöka serva er som kommer på bästa sätt.
På lördag kommer ju Skrutteruttan tillbaka igen. Kul kul!
Den här veckan återupptar vi Veckans Vara.
Det har ju varit så mycket en tid nu så det har liksom inte varit läge för det tycker jag.
Men i morron kommer jag att sätta in ny bild på den här veckans vara.
Det erbjudandet gäller då on, to och lördag.
Ha det bra nu alla och så får vi hålla tummarna att solen håller i sig för alla som har skolavslutning den här veckan....
Kram Eva

1 kommentar:

♥ H mitt i livet ♥ sa...

Jag längtar :)

Nu i sommar drar William och Tilde till Eurodisney med morfar och nästa sommar blir det vi med småttingarna och morfar, skall bli kul! Jag har varit där med de stora förut och det var verkligen fint!!!