söndag 7 november 2010

Fönster fönster fönster....



Mitt liv går i fönstrets tecken. Onekligen.

Dom här raringarna (visst kan man säga så om fönster!??) hämtade vi i Arboga i fredags.

Mmmm nice!


Samma utseende som dom som redan sitter i huset. Nu behövdes två till.



Ett på toaletten och ett i diskutrymmet.







Nu skall dom linoljas och när det torkas är det målardags.








Det gäller ju att krångla till det extra mycket och inte använda vanlig färg heller...

Jag vet att jag är grymt omständig och väljer den låååånga vägen.

Men jag säger som Ernst:

-Huset talar till mig. Det säger att det vill ha linoljefärger, haha!

Vet inte om det är så men jag har fått det för mig.






Här har ni nu "fönsterväggen" i det nya.

Om ni bara kunde veta vad jag ÄLSKAR det!!!

Just nu sliter vi som hundar för att ta det i besittning.

Kylan är oss HACK I HÄL....





Men vet ni, jag berättar ju ibland om hur jobbigt jag tycker det är med alla bestämmelser.


Saken är den att jag berättar liksom inte allt. Det är värre än så.




Just nu skall jag sätta mig och förklara varför jag tycker att det räcker med 2-glas fönster och inte 3-glas i vårt bygge. Vi har 2-glas i vårt hus och det funkar galant.




Men det ska tydligen inte räcka därute...??


Om ni bara visste vad jag får förklara. Hur många timmar i veckan vi jobbar, hur många timmar förutom öppettiderna, hur många timmar min familj jobbar med butiken.




Hur många grader vi har under de olika årstiderna. Hur många grader vi räknar med nu.


Det här har liksom tagit orimliga proportioner. Det kommer att ta mig timmar att svara på deras frågor och förklara mig. Återigen.




Jag tycker att vi fixat till och räddat ett av områdets allra äldsta hus.




Men vi borde kanske gjort som familj vi köpte hus av tyckte:


Ta en tändsticka och bränna ner det !???


Det kanske är det ni på Örebro Kommun tycker!??


Vi kanske borde byggt ett mini Conventum här på landet??



Det är väl det ni gillar. Riva allt gammalt. Upp med modernt nytt.


Hur som helst - vi bygger på. Men ni är bra på att jäklas. Nu blir jag sittandes med ett idiotiskt meningslöst försvarstal när jag kunnat vara kreativ och kommit ännu en bit på väg.


Thank you wonderful Örebro nice kommun!







Dagens Outfit:


Ja, den får våran lilla bagare stå för.

Vågar nån äta hans bröd efter att ha sett hans "andra sida"...???






Nu tar jag tjuren vid hornen så jag kan börja måla snart.


Solen bränner på här genom fönstret. Ett fantastiskt väder utanför.

Perfekt promenixväder;)
Ha en ljuvlig söndag ni alla.
Storkram till er
Eva

1 kommentar:

Mor Grön sa...

Klart ditt hus vill ha linoljefärg och gammeldags fönster osv. Man ska vara snäll mot gamla hus, annars blir de griniga!

Jag tycker att du tänker helt rätt jag. Stå på dig!