fredag 5 november 2010

JULKLAPPSDAX




Sååå skönt att börja i tid, eller hur.





Man har ju ändå nåt sånt som "panikar" till sig på slutet.

Ju mer färdigt desto bättre.

Då får ju julen den känsla och betydelse den egentligen är till för.
Jag bara ÄLSKAR julen. Pyntningen och planeringen innan. Matlagning och avnjutande av denna. Mycket mycket trevligt!
Jag tycker att det är så ooootroligt mysigt:))
Men vet ni, till varje jul (nästan) får jag feber och blir kass.
Vet att det händer rätt många så jag är inte något unikum.
Men så attans dumt det är!
Man kör liksom mer än i 180 tills ledigheten kommer och då faller det liksom.
Men vet ni vad.
I år har jag bestämt mig för att lura febern!!!!!!!!!!!!!!!
Jag ska börja "lista" allt nu. Så jag inte har en enda pryl att fundera på 2 dagar innan jul.
Tycker att jag brukar ha god planering men den kan tydligen bli bättre.
Ska slå vad med mig själv att DET KOMMER ATT FUNKA;)
I butiken har förstås julklapparna börjat slås in. Kul som bara den. Klapparna överst är till två killar. Det fick jag veta minsann.

Det här slog Camilla in till en kund. Jätte fint tycker jag. Men det är väl för att jag gillar själv att ge bort och få paket som är ätbara, haha!

I morse kom jag på att vi skulle kunna ha en ADVENTSKALENDER i år.

För varje öppen dag kommer en ny överraskning. Som vi berättar om i bloggen och på FB.

Lite kul tycker jag.

Hoppas ni tycker det också.....

Hörrni, nu är det turnédax.

Till Arboga för dörrinlämning.

Sen inhandling av färg. Jag tror att det kan bli målardax i helgen.

Och vet ni, nu på morgonen har en av snickarna satt in det sista fönstret på kortväggen.

Där sitter flera fönster på rad och det blir så rackarns snyggt!!

Iiiiiiiiiiiiiiii vad det här blir kul!!!

Idag är det minusgrader så ni kan ju tro att bygget är EFTERLÄNGTAT.

Dax för nya äventyr, ha en underbar fredag ni alla.
Och kom ihåg att vi har öppet i morron trots att det är en "rödingdag"...
Kramar från ByggarEva

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Ja klappar i tid är ju inte fel, jag brukar ha börjat vid denna tiden men inte i år.. Jag är helt nollad på vad jag skall köpa, men kommer säkert på något..
Så fint inslagna paket ni gjort..

Kram Mia