torsdag 4 november 2010



Tjipp Tjopp så var julen framme...
Våran Clara är för rolig. Tjipp Tjopp så är det klart, säger hon.
Tjipp Tjopp.
Klart klart!

Verkligen bra att vi alla här vill att saker och ting ska gå snabbt.

Själv är jag ju extremt impulsiv. På gott och ont. Iband sker saker som man kanske undrar om det hade skett om man tänkt efter en liten gång bara...

Inte ofta, men ibland.

Nu har vi tagit fram julen MEN inte allt!!!

Jag pallar inte det.

This is enough!



Här får ni en bild på Ovolins färgblandningsrum. Härligt som bara den. Det börjar närma sig med färg för oss nu... Inte riktigt dax att börja sno runt med penseln men snart så.


Nu har lite fönster kommit in.
Känns ännu mer att det är på G nu.
Bästa tiden att bygga till och rusta och göra fullständig omförvandling i butiker är definitivt till jul. Det står i väl i boken om "Tips för dig som vill starta eget".
Försöker man tajma in det samma vecka, helst samma dag också som man har julmarknad, då har man verkligen LYCKATS!!
Vi här på den lilla gårdbutiken Smultrongården har lyckats med alla de kriterierna.
Det känns riktigt bra. Då vet man att man sussar gott under dom veckorna också;)
Snart börjar troligtvis min extraenergipåfyllningstid. När det är dax att vi kan gå in och måla och greja i bygget då är det bara att ta nåt godis som är nytt.
Nåt som jag ännu inte får kväljningar av efter att ha PROPPAT i mig.
Timme efter timme efter timme.
Klart jag vet att det är totalt värdelöst - men va 17 man pallar ju att köra 06.00 - 24.00 så det kan det vara värt. Hög på socker kallas det... bättre det än hög på annat, eller hur!
Ååååh, jag läääängtar tills jag får dra på mig målarbrallorna och köra igång!!!

Hörrni, vi kör vidare, planerar och grejar.
Nu är det så kuuuul så grymt kuuuuuul, ljuset i mörkret är
NÄRA
Kram från oss alla