söndag 7 november 2010

Måste bara visa... jag blir sååå exalterad!!

Jag tror verkligen att jag har köket under kontroll nu:)) Wow, känns GRYMT BRA!!!
Jag är verkligen ingen hävert på att planera kök. Vet ju hur jag vill ha det - men därifrån till reell handling är steget lååångt. Nu har jag klurat en del själv, sen kom BÄSTA GUNILLA och lånade Creme Fraiche. Passade ypperligt, då fick hon ta dom viktiga måtten och det visade sig vara ok så nu drar jag till IKEA endera dagen.
Bänken här ovan kommer vi att ha i diskutrymmet.
Vi har en enda ho inne i huset också. Det är en av de bästa grejerna med vårt kök, en stooor ho. Helt suveränt. Så det kör vi på igen.
Sen har jag hittat ett kakel som var så gulligt. Riktigt rart faktiskt. Vet dock inte varifrån det kommer. Ska höra mig för i morron.
Var bara tvungen att delge er mina framsteg;)
Trevligt när man känner sig nöjd. Sten efter sten lämnar min tyngda kropp, hehe...
Nu har vi bara ett litet diskutrymme, en toalett och lite annat smått och gott som ska planeras.
Och jag har bara två mastodont grejer kvar på denna dagen.
Kanske hinner jag beta av dom så det kan bli en liten film ikväll.
Jag håller tummen. Alltid skoj med movietime.
Tjingigen....


1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir nog jättefint med fönstren och allt som du vänt och vridit på noga noga!! Kul att höra att ni valt samma diskho som vi har beställt till vårt kök. Jag är så nyfiken att jag måste fråga vilken blandare ska ni ha/har inne i huset? Detta är ju en fråga som absolut inte hör hemma här men kan ändå inte låta bli att fråga;)