tisdag 26 februari 2013

HUR KÄNNER DU??



Tidigt i morse när jag hörde om luftballongsolyckan gick det kalla kårar genom kroppen på mig. 

Jag kan halvt få SPUNK när man skall ut på olika grejer på semestern, tex:

  • Ungar som skall åka suspekta karuseller högt upp i luften
  • Pappor som skall ha sina fruar att åka (rida) på nån knäpp bångstyrig "tjurkarusell" som man med säkerhet ramlar av och får halvt whiplash 
  • Apor som skall hållas i och gullas med men det slutar att man blir biten i kinden och får rabies och måste uppsöka ortens läkare som är ute och rensar i jorden med en cigg i mungipan när man besöker honom
  • Klappa katter & hundar med loppor som man tar med hem till sitt bohag i Sverige
  • Köra mountainbike, på en av dom minimala vägarna trillar man och halva ansiktet elimineras och tänderna är ett minne blott
  • Rida på gamla läskiga kameler som plötsligt får nog och man ramlar av typ från himlen
  • Gamla läskiga elefanter som också får nog - tar snabeln och slänger iväg en långt ut på stäppen
  • Hoppa bungyjump och vad som händer då vill jag inte ens tänka på!
  • Åka mellan Dubai - Ras Al Khaima med inhemsk taxi och lovar att om man inte krockar med en kamel i mörkret eller bilen voltar på grund av farten skall man inte lämna sin trygga boning i Svedala ever more!

Det finns HUR MÅNGA EXEMPEL SOM HELST som jag tycker att man INTE SKALL GÖRA när man är utomlands!!! 

Alltså jag har alltid tyckte att alla mekanismer ser mer suspekta ut utomlands än här i trygga Sverige.
Men jag kan förstås ha fel.
Våra stackars barn har dock fått hålla sig till karusellhästar som går runt - runt. Någon gång när mamman vänt huvudet till har pappan lovat bergodalbana i Dubai tex. Innan barnen kommit ner har stackars mamman kräkts 18 gånger!

Fy, det är nog sånt jag är mest rädd för när barnen reser. Att nåt går sönder och det inte alls blir bra. 
Jag skulle själv aldrig åka luftballong i Egypten. Jag är kanske fördomsfull men det känns som om vi här hemma har sååå mycket bättre säkerhetskoll.

Så skall man väl aldrig säga - kan vara sånt man får äta upp..... jaja, jag får som sagt i alla fall spunk av allt läskigt som finns! Huuuu

Inga kommentarer: