fredag 22 februari 2013

PÅ RESANDE FOT IGEN.....

Storviks Yxfabrik har verkligen blivit HOT!

Jag hade hoppats att maken skulle ändra sig - men icke!
Igår när man var lagom pigg efter en hel dags fotning och matfix var det bara att packa väskan och dra ut på tur. Igen. Denna gången till mina hemtrakter. 
Storvik m a o;)
Fabian är hos mormor & morfar med en kompis och morfar skjutsar dom till 
Kungsberget  för skidåkning. Pappan har tagit ledigt från jobbet och tyckte att vi också skulle ge oss utför.

-Visst visst, sa fru Kvist:)

Not!

Ok att jag gillar att åka slalom - bodde väl typ i Hoforsbacken när jag var tonåring. Men efter att ha varit på stranden i Nice och har hur mycket jobb som helst känner jag att snö och skidåkning faktiskt får hoppa ända åt fanders för min del. Till nästa år - helt ok. Men nu - adios! Jag väntar takdropp & fuggelkvitter.
Och så får jag möjlighet att jobba lite. 
Trevligt!


Här är en del av Yxfabriken. Så himla skoj att den fått liv igen!!!!
Däremellan husen gick vi alltid och kvällsdoppade oss när jag var liten.
Min farmor bodde närmsta granne med Yxfabriken. Det kan låta rätt industriellt - men tro mig - nåt mer idylliskt och Astrid Lindgrenaktigt får man nog leta efter.
På Yxfabriken i det mest bedårande lilla hus bodde Lydia och Pallin. Dom ägde fabriken. Så himla rart litet hus och farmor och jag brukade gå och hälsa på dom. Då fick vi sitta i små fina fåtöljer och fika. 

Det är den här tjejen, Julia heter hon, som tagit tag i fabriken igen.
Prick där hon står badade vi alltid. Där till höger var det så man kunde nå botten.
Min farmor bodde på vänstra sidan och min mamma och pappa bor rakt fram en liten bit.
Ooooootroligt fint på sommaren. Men öde, mörkt och gräsligt på vintern.
Enligt mig alltså;)


Och jag har väl inte hela sanningen eftersom hela jag törstar efter färger och ljus JÄMT!!!!

Vet ni, när jag kommer hem till mor och far och inte har något som jag MÅSTE göra då blir jag så baksugen. Det är ju här hemma mitt bakintresse föddes. De senaste 25 åren har jag ju haft fullt upp när jag varit här. Släpandes på ungar och grejer och jobb som måste göras.... men nu fick jag se ett recept i en tidning och då bara kryper det i fingrarna! 
Mor och jag skall ut på sparktur - sen minsann då skall jag prova på nån rolig kaka.
Hoppas den kan duga att visa upp här:)

Fixar in lite mer kläder som jag vet att ni gillar, här under dagen också.

Förresten, vi är ju här bara en snabbing. I morgon är jag förstås på plats på mitt Smultronställe igen, hihi! Kanske att jag kan bidra med ny god kaka.
Vem vet?
Allt gott!
Kram 

Inga kommentarer: