söndag 7 mars 2010

Chic Flick

Hur mysigt är det inte när man kommer på sig själv att sitta med ett smile så stort att det är bara öronen som stoppar det??
Mums, det bästa som finns tycker jag!!!
Och igår var det dags för Notting Hill. Igen. Planerar aldrig att se den. Har man väl gjort x antal gånger... Och 3:an är verkligen inte min favvofilmkanal!
Men när man sen sitter där på kvällen och blippar och Hugh Grant dyker upp, kan ni blippa vidare då??
Inte jag!!
Återigen värsta största smilet och ett ansikte fullt av rinnande svart mascara.
Jag är en riktig looser när det kommer till tjejfilmer! Bland det bästa jag vet är att frossa i dom.
Jag såg en snutt på K-special o dom hade ett helt program om denna genre. I USA kallad:
Chic Flick.
Dessa filmer MÅSTE följa ett visst mönster.
Till exempel alltid Happy Endings!
Eller hur, visst vill vi väl ha lyckliga slut??
Det vill VERKLIGEN jag ha. Ni vet ju att jag är såld på Frankrike. Italien också. Gissa om jag var sugen på nya programmet "Drömmen om Italien".
Nu har jag hört att det är uppbyggt så att det skall bli intriger, baktaleri och elände.
Har därför bestämt att inte ägna ett sånt fånigt program en enda av mitt livs minuter.
VARFÖR gör man ett program som går ut på "feel bad"????
Om man nu vill skildra verkligheten kanske man kan försöka söka sig till kulturer där mindre avundsjuka och baktaleri finns än i vår västerländska kultur?
Chic Flicks filmer går ut på FEEL GOOD känslan, den kan sitta i flera dagar hos mig när jag sett såna filmer. Tänk bara Mamma Mia, vilken energi kick den ger=))
Härligt! Den fortsätter vara min favvosort av film.
Plus spännande deckare förstås....
Nu hoppas jag att ni ska ha en riktigt skön söndag.
Här har jag 8 övernattande tolvåringar som ska få frukost nu.
Och vet ni - dom har varit hur snälla & goa som helst, sjöng singstar igår så jag undrade om det var tjejkalas vi hade.... men nu är det nåt skjutspel på G så det finns balans, hihi!
Tjingeling!


1 kommentar:

Vita hjärtan sa...

Mmmm....satt också framför den filmen igår....en riktig favoritfilm =))

Ha en skön söndag!
Kram Annemari