torsdag 20 april 2017

Hoteltips London


Godmorgon i vårsolen
Hoppas den får sällskap av lite varmare vindare snart, även om det är varmt mot en husvägg är luften alldeles för kall för min smak än. Eller vad tycker du?

Här kommer Londonhotellen jag gärna tipsar om. Känns som att när man tipsar vill man till hundra att det skall vara bra, och det kan jag lova i dessa fall. 
BLOOMSBURY ett hotel i Doylecollection har vi endast bott på en gång och det var nu i februari. 
FANTASTISKT trevligt hotell!!! Ligger i området Bloomsbury som är precis vid Soho, West End och Covent Garden. Bara att promenixa. Men så är det ju med det mesta i London. Men det här är ett mycket, mycket härligt område. Inte det billigaste hotellet vi bott på men inte jättedyrt heller. 
Väldigt rent och fräscht. En frukost som var topp tyckte vi. 
Stort plus var en urmysig bar i källaren. Den hade till och med blivit prisbelönt. 
Sen restaurangen, wow säger jag bara. Både en inomhus och en typ som på en veranda. Sååå mysig och sååå typical english. Dock åt vi aldrig där. En i sällskapet är ju veggie så det ställer till det lite. Oftast har dom en rätt att välja på men är det pasta så hoppar jag. Säkerligen hade dom gjort nåt annat om jag frågat men efter gårdagens inlägg vet ni ju att jag ÄLSKAR Bills;))
Rekommenderar detta hotel å det varmaste om ni inte vill bo lite bättre än ett vanligt "turisthotell". 

BALMORALHOUSEHOTEL ligger i Paddington och när vi väl hittade det har vi bott där varenda gång efter det. Jag var med som förälder till Stinas klass på Engelska skolan och ägarinnan på hotellet lät oss bo där för att vi besökt dom så många gånger. Annars tar dom inte skolklasser. 
Jag har svårt att tänka mig att man hittar ett mer PRISVÄRT hotel i London. 
Dom har tom rum där hela vår familj på sex personer får plats!! Det händer typ aldrig. 

Redan när man står utanför på gatan känner man hur gott det doftar. 
Renlighet på Londons hotel är väl kanske inte den bästa överallt annars...
Det ligger 5 min fr Paddingtons tunnelbana. Och det finns flera pubar och restauranger i närheten. 
Men är du på väg till London så snabba på att boka. Dom har ofta fullt. 
Det är ett äldre par som ägt det, jag tror att dottern och mågen tagit över helt nu. 
Dom alla är från Spanien så hotellet har mycket spanska besökare. 
Frukosten är ovanligt bra för att vara ett hotell i Paddington. 

Vi har bott på andra hotell i London också men inga att rekommendera. Dessa två är helt olika prisklasser och båda väldigt prisvärda i sin klass:) 
Självklart det sistnämnda allra mest. 

Idag väntar jag på lite blommor till min Smultrongård. Har inhandlat lite murgrönevioler som jag tänkte skulle växa på sig tills vi öppnar:)

Hoppas du får en skön dag, 
kram




Adjö säger vi i hissen från Bloomsbury. 




Inga kommentarer: