torsdag 27 april 2017

Första gästerna i butiken


Nybakat bröd fick mina gäster i måndags minsann. Ok jag vet att det inte hör till vanligheterna. Men nu när det är nya tider här så är det ju mycket ätandet jag vill fokusera på. Kul var det. Riktigt skoj. Som jag hade tänkt mig det hela. Tror att öppet en gång/månad maj till oktober blir grejen faktiskt. Inatt hade jag sjukaste drömmen, drömde att jag skulle ha öppet en fredag, bakat som bara den men inte berättat för någon att det var öppet. Så där stod jag med allt. Istället gick jag till grannen och städade som var 56 kilo, Matplatsens kompis ni vet. Så rackarns knäpp dröm!!!

Klart jag är rädd för att ingen skall komma när man har sporadiskt öppet men det är ju risken man får ta. Det kryllar inte av fik på landet och jag tror och hoppas att utflykter kommer att bli ännu mer poppis. Cross my fingers för det....



Jag har varit i butiken 24/7 innan måndagen. Meningen var ju att första gänget skulle jag ta veckan vi öppnar 24 maj men så fick jag frågan förra veckan om ett gäng kunde komma och äta i måndags och jag svarade ja. Vet ju att med megapress på sig får man superwomankrafter;) Så det blev några timmar därute förra veckan... Härligt för nu är det nääästan färdigt. 

Nu har jag nästa sällskap om exakt en vecka. 11 tjejer som också dom skall äta. Kuligt värre!!
Och då skall det bli fint väder också. 14 grader, inte illa. Sen på söndagen åker Lars och jag till Vence. Fixar och städar lite innan alla besökare kommer i sommar. Första natten bor vi på hotel för då är det folk hos oss. Men sen bor vi i Vence och ger järnet med tvätt och städ i bara två nätter innan vi drar till Paris. Såååå kul och spännande skall det bli. Tänker ju köpa in klänningar till butiken när vi öppnar över mors dag. Tänk om det inte finns några fina.... ja, då får jag ju helt enkelt strunta i det. Håller dock alla tummar att dom är sååå fina, såååå.

I lördags hade vi gäster. Om man nu kallar släkt för gäster. Dom är ju en storts gäst fast ändå familj. 
Lars bror med fru, vi hade inte träffats sen innan jul och eftersom jag hade så mycket att göra träffades vi 18.00 så det skulle bli en tidig kväll. Så blev det inte. 01.30 eller var det 02.30 tror det senare, då åkte dom hem, haha! Jag hann med två tiondelssekunders sömn under kvällen så jag vaknade trots allt helt utvilad. Vet ni hur mycket megakort sömn ger. Det är nåt helt magiskt. Och jag är sååå glad att jag har förmågan att göra det. Om än kanske lite otrevligt för sällskapet. Men det innebär att jag sällan är trött. Tror att mina döttrar har samma förmåga. Jag är så sjukt glad för det. När vi reser somnar jag oftast innan planet lyft och vaknar utvilad till resmålet. Helt guld är det. Men vi får nog se till att träffas oftare med släktingarna annars snackar vi nätterna igenom. Kul för vi är intresserade av precis samma saker. Bröderna är sportnördar och vi gillar mat, kläder och resor. What else do we need;)




Maten blev svampburgare, jag hade inte lagt hela burgaren, det fick man göra själv och ta så mycket röror man ville ha. Nu är dom och speciellt brodern, en riktig köttätare, men jag tyckte att han kunde smaka på mitt vegetariska liv en gång;) Tror dock inte det kom att tillhöra hans topp tio maträtt... Innan hade jag gjort sparrissoppa och parmesanchips och till burgaren svenska små färskpotatisar. Skillnad på smak nu när dom första kommer. Jag måååste sätta mina potäter idag....

Jag som lever mitt liv genom väderappen skall ge mig ut in my garden nån timme snart, bara det blivit lite varmare. För redan innan lunch skall det regna. Igen. Jaja så är det. Då går jag in och fortsätter i butiken. Skall elda upp lite där för ikväll skall dom grannar som vill komma dit och vi skall prata om ett framtida fibernät. Internet härute är inte direkt bra så det vore toppen om vi kunde få till det. Vi får väl se. 

I wish u a good day. 
Kram


Inga kommentarer: