fredag 14 april 2017

Ulvklippans goda smörgås



Hur har ni det i påskyran?
Här blev allt lite satt på sin kant igår så jag ligger så mycket efter att det inte känns ok. 
Men, men jag rusar upp nu och sätter fart;) Bara det att jag har anslag till en tårta som borde varit färdig nu, men jag tar och börjar med den direkt. 

Egentligen är familjen inte sådär megamycket för tårta men finns det äter man. Och det är just det att jag gillar ju att baka och när alla är hemma är det ju smart att jag blir av med lite också.

Här har vi 75% av barnaskaran hemma plus en extra liten brutta. 
De 25% som saknas jobbade sent på ICA igår och kommer idag. 

Min mor och far anländer här på förmiddagen och efter lunch kommer bror med familj. 
Huset blir fullt. Kul det! 

Stackars lilla Magdalena som varje dag lever med sviterna från en hjärntumör hon föddes med, har varit uppkopplad och kollad i Uppsala hela veckan. Dom försöker få ordning på hennes svåra kramper som kommer med cirka en månads mellanrum. Beroende på hur kraftig krampen är kan det vara med fara för livet. Vilket det nog är kanske 8 ggr av 10. Att överleva cancer är fantastiskt. MEN det är ingen lätt match. Typ tvärtom. Vet att man mer och mer tar upp det nu, med all rätt. 
Många kan återgå till ett vanligt liv och kanske "bara" leva med en psykisk oro resten av livet.... Men många, många får aldrig mer ett vanligt liv och kanske behöver hjälp med vardagen. 

Ja hörrni, thats life. Här har vi fått provat på alla varianter den senaste tiden; fantastisk glädje, skratt, tårar och ledsamheter. Det är ju så det är leva det som kallas livet. 
Jag och troligtvis många med mig föredrar säkerligen de två första ingredienserna, glädjen och skratten men man får ta del av dom andra också annars funkar det liksom inte, hur ont dom än gör. 
Som sagt, that´s life. Och med fyra avkommor får man mycket av allt. 
Man känner att man lever kan man väl säga.....

Vi och många med oss hade behövt solen nu. 
Utejobb med spadar och krattor i händerna som tränger fram svettpärlor i pannan, helst med ögonen kisandes mot solen. 
Just forget it!
Läge för skottning istället, hehe....
Och det är ju precis det som är livet, u never know....

Här kommer recept på den magiskt goda mackan Hannas kompis föräldrar serverade på sitt värdshus dom hade i Skåne. Vi har en liten annan presentation men smaken är densamma, gudomlig säger dom äter räkor och andra smådjur;) 
Bara att prova alltså. 

Nu hoppas jag att din påsk blir en riktigt skön och härlig sådan. 
Mosa in en massa godsaker för efter påsk är det bäst att hålla igen annars ruttnar ju våra tänder;)))
Kram!!

Inga kommentarer: