måndag 10 april 2017

Mariefred








Oj en sån härlig dag vi hade igår

Man åker iväg och skall bo på slott och tror liksom att det är hela grejen. 
Så inser vi att vi endast är cirka 10 min från Mariefred, som jag velat åka till ända sedan Leila började ha sina program på tv. Och det ni, det är inte igår det, haha!

Så nu var vi där. I ett Mariefred badandes i sol. Sååå härligt!!
Jag la ut en fråga på sociala medier om tips att göra i Mariefred. 
Fick många bra svar och vi gjorde allt som var öppet. 
Förstås besöktes en massa kaféer. Roligaste som finns ju:) 

Bageri Printz i Stallarholmen, ett fik med chokladtillverkning i Mariefred, kafé Blå Katten, Gripsholms slott, ja det var väl vad vi hann med. Plus lite loppisinhandling också;) Sex gröna assietter, fanns inte fler men det blir snyggt att blanda ihop med rosa nu till påsk. 

Bilder på slottsvistelsen kommer i morrn. 
Nu skall jag bara vänta ut regnet och ge mig ut på tur så fort det bedarrar. 
Den tilltänkta förrådsrensningen i påsk ser ju verkligen mörk ut. 
Det ser ut att bli både snö och drivis. Absolut största BLÄ för det!!!
Jag som hade tänkt mig sommarfeeling över påsken. Jaja, vädret rår man verkligen inte över och vi får minsann anpassa oss även om det hade varit väldigt najs att ha utesamkväm under så många lediga dagar. 

Jag känner fortfarande en stor olust över dådet. 
Känns superjobbigt att ha Hanna där. Det känns som att gör man en sån grej och "endast" fyra människoliv släcks kanske det är ett misslyckande?? Jag vet inte, men jag gissar att han hade  förväntat sig fler. Då tänker jag att det kanske inte räcker och man vill göra om och "lyckas bättre"...?
Även om just mannen som körde bilen är tagen verkar det finnas fler som av den underligaste anledning jag aldrig kommer att förstå, har så stort agg till mitt kära hemland att hen vill göra vidriga saker. Känner mig rätt skräckslagen inför den tanken kan jag lova. 
På de andra ställena samma sak hänt har ju förödelsen blivit mycket värre. 
Klart att man inte kan gå och vara rädd för det, då skulle man inte kunna leva, MEN jag måste säga att jag känner oro. 

ELLER, var polisen och försvarsmakten så snabba och proffsiga att man aldrig någonsin försöker sig på något i Stockholm och förhoppningsvis Sverige igen? 
Det vore ju det mest fantastiska!!!! Jag hoppas det innerligt!!!!

Man blir stolt över att se hur alla tagit hand om varandra. Så är vi ju här i Sverige. 
Även om det är ett kallt land där vi kryper in i våra hus och kurar för det mesta så har vi ett civilkurage och när det gäller känns det nog som att vi gör allt för varandra. 
Så är vi uppfostrade. Att ta hand om. 
Tänk om vi kunde få ett varmare klimat i och med detta. 
Det vore väl en önskedröm. Bara att hoppas. 

Vad jag mer hoppas är att du får en bra början på den här påskveckan.
Kuckelikuuuu från lilla Blåkulla;))













Inga kommentarer: