onsdag 12 april 2017





Vi gör som man gjorde på Lollo Bearnie mini när barnen var små...
Baklängesmiddag:)  Börjar med efterrätten m a o. Det här är Lars, hjortron på vitchokladbädd med vaniljglass och en en skärva maräng. Han är egentligen inte ljuschoklad så jag blev lite förvånad över valet, det borde vara mitt istället. Men vi överraskade varann och gjorde en "tvärtomgrej" haha! 
Den här var riktigt, riktigt god!!! Väldigt lätt att ta efter hemma. Enda kruxiga är att fixa chokladen som en båt. Nu kommer alltså maten från slottsvistelsen i lördags. Kanske nåt tips du kan tänka dig nu till påsken? Den här känner jag att det nog blir nån gång. Fräscht och gott. 

Nästa efterrätt tog vi andra tre. Det var salt caramelglass m kolasås, brownie och ett miniflarn. 
Mycket, mycket gott!!! Kolasåsen var kanske i sötaste laget men det får man ju räkna med när man tar det. Gör jag den själv hemma tänker jag ha i salt i kolasåsen och absolut mindre socker. 
Snyggt och magiskt mumsigt!!

Har försökt att ta schyssta bilder men det var så otroligt mörkt därinne. 
Min och Monicas förrätt tog jag inte ens bild på. Den var vacker men det var marinerad tofu. 
Jag är vegetarian för att jag inte ö h t gillar kött!!!!! Och vill inte ha substitut för det. Tofu är ju lite svampig, köttliknande konsistens. Blä, I dont like it. Blandade morötter hade varit bättre, typ. 
Vi hade helst tagit tomatsoppa (min ständiga favvo) men den var slut. 

Pilgrimsmusslorna som ni ser var visst magiska:)
Jag fick en bönboll med tillbehöver. Otroligt gott och fint upplagt. 
Dom övriga tog fisk, även det supergott och fint presenterat. 
Till det fick vi små smörkokta potatisar. Dom var verkligen to die for. 
Skall ut idag och leta om det går att få tag på några såna. Skall nog helst vara färskpotatis gissar jag. 

Morgonen efter drog jag ut på en ensam löparrunda. Kort men naggande god. Endast 20 min men blev svettigt ändå. Ni har den nakna sanningen här nedan, haha!
Det var en helt magisk springtur. Fullt av vitsippor och solen som speglade sig i vattnet. Lovely. 
Sen tog vi alla en lång och härlig promenad och efter det en dunderbra frulle. 
Sen var det ju utflyktsdagdeluxe som ni kunde se i måndags. 

Att jag skurit bort min käre man på bilden över det är för att han gjorde en rätt udda min...
Inte den skarpaste bilden heller kan man ju säga.... jag har en klänning på mig från min och Lenas resa till Vence i januari. Fick ju värsta shoppingspelet den veckan. Den här är från Mango och jag har redan använt den såååå otroligt mycket. Ett kanonbra köp alltså. Såna är bra. 
Tummen upp för bra shopping. 

I maj skall ju mannen och jag till Vence och fixa, som vi gör emellanåt. Då tänker vi flyga till Paris och inhandla lite klänningar, kanske har jag berättat om det tidigare?? Jag fick ju en kontakt av en kille jag köpte en sån snygg klänning av i St Paul de Vence. Det skulle kännas himla kul att komma hem med lite speciella saker till dom dagarna vi håller öppet under Mors Dag och i juli. 
Jag ÄLSKAR att klänningar har blivit värsta superduper hajpen igen!!! Inköpte en med ett underbart mönster i Mexico på Tommy Hilfiger. Tror det blir blåsan på Fabians student i juni. 
Men jag har hittat en från Ted Baker också.... jaja, vi får se. Klänningar is da shit, helt enkelt;) 

Längst ner ser ni slottets tillbyggda uterum. 
Långsmalt, det är ju ett sånt utseende ett tilltänkt rum skulle få hos oss. 
Kändes sååå bra att sitta där, fick ett sånt sug att äntligen ha ett eget....
Men det verkar vara hinhåle att få tag på snickare. Känner du nån så hojta till.
Som ni förstår hade vi en kanonbra vistelse. Det är ju bara för roligt att umgås och äta gott med vänner man inte träffar så ofta. Vi har känt varandra sen årskurs 9 Monica och jag. Umgåtts genom alla år. Gått igenom pojkvänner och uteliv, semestrar och högtider. Vi flyttade och barnen kom och livet gick i 180 knyck, men som ni vet har vårt liv bromsats in och vi träffar folk numer och har blivit riktigt sociala, en av de positiva delarna av nedtrappningen. Verkligen hur kul som helst att ha möjlighet att umgås med folk!!!!!! Jippi jippi för det!!!! 

Ha det gott nu i detta, ursäkta uttrycket; skitväder i påsk. Sol och uteliv vill vi ju ha nu, inte minusgrader och snö. Solguden kom fram och visa dig, please!!
Nu skall jag fila vidare på min matlista, kram på er. 




















Inga kommentarer: