tisdag 18 april 2017

London Alla hjärtansdag


Så var den över då, påskhelgen 2017. Fort gick det som vanligt. 
Och en massa skoj hanns med. Besök av mor och far och bror med familj. 
Hanna hemma från Stockholm. Dom andra kidsen kom och hälsade på. 
Kortspel, äppelträdsbeskärning, goda middagar och vet ni igår, då hände det jag drömt om att göra hela påsken; RENSA. Vi har ett förråd bakom förrådet.... Hur knäppt låter inte det, haha. 
Men det är sant. Och stort är det. Större än jag mindes det. 
Vi säljer ju ut våra textilier och dom kommer att få vara där när vi har öppet nu vid Mors Dag och i juli. Jag vill inte blanda in det i butiken. Och som vi rensade!!! Lars har sex kartonger med sig till myrorna nu och vi åker med full släpkärra till tippen ikväll. 
Meeeen det var bara 21 kartonger av många fler.... nu får vi inte tappa farten utan nu måste vi ut där tills allt tar slut och jag kan sätta igång och måla och fixa. Sen i en framtid skulle jag vilja göra ett övernattningsrum där. Det är ju putsade väggar och jag bara älskar det, råa väggar ihop med varma härliga textilier. Vi får väl se om det blir så nån gång. Jag skulle i alla fall vilja sova så nån gång;) 
Tror det är ett gammalt hönshus. 

Gillar du London? 
VI ÄÄÄÄLSKAR LONDON!!!!! Absolut älskar!!!!
Älskar att det oftast är mycket varmare där än här och även om det regnar en del så går det ju över rätt snart. Jag tycker klimatet är bättre än sämre, hur nu det lät, haha. Så gillar jag det stora utbudet av allt. Alla urcooooola restauranger, kaféer, matbutiker, klädaffärer etc, etc, etc.... kan rada upp grejer i all oändlighet. 

Ett oerhört stort plus är att det är så nära till Västerås och därifrån flyger man superbilligt till London med Ryanair. Nu skall jag väl inte vara dum och kanske inte borde säga det här, men det flygbolaget ligger inte direkt högst upp på min gillalista.... sorry. MEN jag biter ihop för att få komma dit.

Jag hade bokat hotellrum på Pigalle i Göteborg med middag över Valentin. Men veckan innan kom Lars hem och tyckte att vi skulle åka till London bara över några dagar, ovetandes om min hotellbokning som förstås skulle bli en överraskning. Men en är ju inte kinkig så jag avbokade mitt och ropade tjohooo över en mycket impulsig resa. 

Sååå smidigt det är, varsin liten weekendbag som packades på söndagsmorgonen sen bara att åka iväg knappt två timmar innan flyget går. Kan tänka mig hur enkelt alla tycker det är att flyga som bor i Stockholm!! (Den helgen hade vi förvisso redan varit i huvudstaden. Åkte till Hanna på fredagkvällen efter Lars jobb och sedan till möbelmässan med henne på lördagen. Tyckte inte alls den var bra så vi googlade kaféer och hittade ett supermysigt i närheten och åkte dit istället... så vi fick lite kafétest;) 

Här nedan ser ni hur fint dom pimpar butiker och stan när det är Alla-hjärtansdag. Dom går lite all in. Roligt! Och vilket mysigt meddelande dom stressade Londonborna möts av i tunnelbanan på väg till jobben på morgonen. Nice! Även om jag kan tycka att det är en massa kommersiellt trams så just såna små notiser, det är väl vad Valentin är till för:) 

Längst ner tog jag en bild på restaurangen där brorsan jobbade när han och hans fru bodde i London. 
Rules, en av Londons äldsta restauranger. Trots att han var kock och normalt inte träffar gästerna kom han att gå vääääldigt nära både Prins Charles och Madonna och en massa andra celebriteter eftersom deras vipingång var där även kockarna hämtade råvaror. Fränt att slänga några ord med Madonna på kvällskvisten, hehe.... 

Vi åt såå otroligt gott under dom tre dagarna vi var där.
Många, många fler bilder och hotelltips kommer lite senare, nu måste jag verkligen fånga dagen. Det är ju sooool nu och enligt min app kommer molnen redan vid 10 så det är bäst jag snor mig ut, haha!
Ni vet ju att jag lever efter väderappen, den stämmer faktiskt oftast.
A bien tout!





Inga kommentarer: