fredag 9 juli 2010

Byte av panna... och Veckans Vara...

Ord pris 250:- Veckans Vara pris 199:-!!!

I denna oerhört varma dag kom då ett gäng män i riktigt riktigt arla morgonstund för att byta vår stackars panna som dessvärre tackade för sig mitt i smällkalla vintern.

Bara efter 8 år.... inge bra. Men äntligen kom nya pannan så nu får vi duscha något varmare igen. Gissa om det gillas!

Men, det som inte får hända - det hände.

Gissa vad...

Ett rör på vinden braschade - spladofffffs - vatten så långt ögat nådde!

Men nu är allt frid & fröjd igen. Bara lite rör och doningar som ska till nästa vecka.


Eftersom vi har dunderrea nu kändes det som om Veckans Vara skulle bli överflödig.
Men lustigt nog är det några som frågat vad som är Veckans Vara.
Inte direkt meningen men vi kör på dom splitternya ljuslyktorna som precis kommit hem.
Jätte fina att ha i trädgården, i uterum eller inomhus. Passar lite varsomhelst med andra ord.

Den vita fina vasen fick vi också in igår. Riktigt läcker.

Tro´t eller ej, men nu ska jag och min svägerska från Sandviken som är här på genomresa, ge oss ut på en kvällspromenix.

Käre bror är ju f.d kock så kanske kanske kan matlagningen överlämnas till det manliga släktet ikväll;)
Sommarkramar Eva

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej

Vad tråkigt med pannan.
Våtran panna sprang läck som tur var på sen sommaren.
Men kul är det inte.
Ha en bra sommar.
Kram

Camilla med Trädgårdsliv & Design sa...

Åhhh vilken fin lykta! Sådan måste jag ha... Kan du inte hålla en sådan till mig så kommer jag ut till er i veckan. ;0)

Hur går det med växthusbygget? Nyfiken!