söndag 4 juli 2010

Oh my God!
I fredags styrde kosan mot Hunnebostrand och sonens fotbollsturnering.
Vi lyckades hinna i tid att se sista 10 minuterna:) Sen en match lördag morgon 08.00 sen var dom UR.
Det har varit ett fantastiskt väder och vi har haft så trevligt sällskap att det varit hur mysigt som helst!!
Hälsade på en av mina leverantörer som har en sjöbod och säljer kläder där. Jätte kul att äntligen komma dit och se.
Men nu förstår ni, nu befinner vi oss på nostalgitripp. Ååååhhh, känner mig som ett mycket uttråkat barn. Min käre man har bott i Uddevalla. Han har inte varit här på 30 år så nu jäklar ska allt tas igen. När vi kommer till gatan där huset låg som hans far byggt kan jag bara inte låta bli att säga:
Snälla, ring nu inte på och fråga om du får gå in och titta... du fattar väl att dom som bor där nu inte vill det.
Jag har faktiskt varit jätte snäll och absolut inte visat hur uttråkad jag egentligen är. Och Fabian följer snällt med sin far så allt är frid och fröjd:) Han ringer på hos alla grannarna han kände. Dom är väl borta närmare en timme. Jag har fått en massa gjort på datorn så jag är så glad.
Men när dom kommer till huset han bott i står dom väl och pratar i 30 minuter sen hör jag honom säga: jag måste ju säga till frun så hon får komma och titta också.
Mycket riktig.
Eeeva kom nu så får du också se - du vill väl se vart jag bott!!!??
Ja naaaturligtvis;) hmm, jag avskyr när folk vill in till mig bara för att kolla. Känner inte alls för att göra detsamma. Två sekunder senare står jag i huset och ursäktar mig så mycket det går.
Två timmar, åtskilliga fotografier och ovärdelig information senare, är vi nu äääntligen på väg mot nya mål - tror jag i alla fall??
Tomas Ledins strof dyker som oftast upp vid såna här tillfällen:
GILLL AA LA LA LA LÄGET
Tur nog har jag ju en hel skopa självdistans så jag vet ju att han också troligtvis känner likadant bortemellanåt.
Nej, hörrni, vet ni vad som händer nu???
Vi ska ur bilen - tydligen måste vi äta mat just här i Uddevalla.
Ok, då går vi då:)
Vet ni jag är snart tillbaka - redan i kväll eller i morgon. Odd Mollys fraktbesked har anlänt = nya prefall leveransen om bara nån dag. YEEES - K U L K U L K U L
Nostalgikramar Eva;)

Inga kommentarer: