tisdag 13 juli 2010

Min man är en nörd!



Han har konstigt nog inte en blekaste aning om det själv - men så är det!!



N Ö R D på sport i allmänhet. Fotboll och bandy i synnerhet.



Själv tror han att han bara har ett vanligt SvenssonIntresse. Glöm det!!!



ÖVERALLT vi kommer så letar han upp en tv för att se hur det går i just den viktiga tävling som går just då. Svensk tv på ishockey i Dubai - inte stort - men på nåt vis lyckades han hitta kanalen på nån tv i nån bar.




Bröllopsresan till Taormina, Sicilien där i princip ingen tv finns på dom romantiska pyttesmå gulliga gatorna. Jodå, nog tusikens ser min nyblivne käre (käre??) make till att störa friden med en skrikande fotbollsmatch!




Listan kan göras HUR LÅNG SOM HELST!!!!!

Alla resor under våra 30 år tillsammans har alla haft samma mål:



Vart hittar man en tv med just det han anser vara det största som hänt genom tiderna

just denna dag??




Ni kanske tycker att jag med mitt minimala ( i princip obefintliga) idrottsintresse borde tagit min Mats ur skolan och tackat för mig någon gång där under tidigt 80-tal.




Men nej, konstigt nog tycker jag att det är helt ok.



Jag har ju genom alla år kunnat fixa mina intressen utan att det gnälls.

Och mina intressen är rätt krävande, det vet jag...




Ni som tycker min man är bara snäll när han hjälper till med min lilla Smultrongård allt som oftast ni förstår nog att det finns skäl....




Ni kan ju bara tänka er hur det varit nu.



Det bästa av det allra bästa - stavas med endast TVÅ BOKSTÄVER:




VM



Tänk att det kan uppta i princip hela ens tillvaro. Amazing!!




I söndags var det hela sluttt för den här gången. Men det är väl nåt nytt på G snart kan jag tro.

Är det inte nu på sommaren det brukar vara friidrott??




Om jag någon gång har någon kommentar att det är mycket sport på våra tv-apparater får jag ALLTID samma svar:



-Men Eva, du fattar väl det här är faktiskt bland det största som hänt.

Hur är det möjlígt??



Är alla nya tävlingar det största som hänt?? Oftast bryr jag mig inte, säger inget och han får gärna tro att det är största tävlingen HELA TIDEN....




Hur som haver - den här gången betalades denna nördighet.




11 (ELVA!!) vinflaskor vann han på nåt konstigt system dom tävlade i på hans jobb.




Det var ett sånt konstigt och jobbigt (och ointressant!!!) system att jag blev trött bara av att höra talas om det!



Men men elva vinflaskor är ju väldigt bra att ha. Speciellt som det är SOMMAR nu;)








Men vet ni, jag har ett litet vintips till er.




Det är den svarta flaskan - nr 5 från vänster.



PALAZZO ROSSO



heter det och är hur gott som helst!


Nu är jag så långt ifrån vinkännare man kan komma, men jag vet i alla fall vad jag gillar.


Det här vinet är milt och mjukt men ändå med en riktigt fyllig smak.



Vet ni vad det kostar - 49:-!!!!



Jag ringde direkt till Systembolaget och skulle lägga undan flaskor igår när dom öppnade men icke, sa nicke det var slut. Helt förståeligt!! Så på fredag kommer det. Finns i vitt också.



Mycket vin blev det... haha, man kan ju tro att jag är värsta vinzipparen! Men så är det nu inte.



Idag kommer återigen hälsningen ifrån


Tropiska Smultrongården, hur skönt kan det bli??



Kram på er!


Eva

2 kommentarer:

Unknown sa...

oj din man låter som min pappa där är det dock cykel som gäller. Tour de France är väl vad fotbollsVM är för en fotbollsälskare. Fast det går varje sommar. Kan säga som så att den gången vi var i Bordeaux samma dag som touren o min pappa påstod att han inte visste det. Jag o min mamma tror fortfarande inte på honom!!!

Mor Grön sa...

Förhållande... det är et givande och tagande. Mest tagande för min del känns det sm. Jag släpade ut min stackars sambo mitt under vm-finaln för att impulsköpa antika järnsängar som vi inte ens behöver. DET var en fin uppoffring av en sportnörd tycker jag:

http://regnavdagar.blogspot.com/2010/07/tokfia.html