torsdag 1 juli 2010


Ojojoj hur snabbt kan det gå???



Veckans Vara blev mycket mer poppis än vi någonsin kunde tro.

Vi ser till att beställa väldigt mycket av det vi har som erbjudande på Veckans Vara. Igår var vi verkligen helt säkra på att det skulle räcka.




Så var icke fallet. Vi har bara fyra stycken av lyktorna kvar....

Verkligen helt otippat att nästan ALLA skulle gå iväg. Så nu fixar vi en ny vara:)
Det blir X:et här ovanför. Du ser dom överallt i den lantliga franska inredningen. Ordinarie priset är 255:-
VECKANS VARA PRIS BLIR 195:-.


My travel girl....





I arla morgonstund ger den här festivalfärdiga bruden sig iväg med tåget.


-Men Hanna, hur ser du ut???! Leopardhalsduk???


-Ja, man måste ju anpassa sin FESTIVALLOOK.


-Ok, jaja, det har du rätt i förstås! Have fun!

Inte utan att morsan snart 50 är liiiite avis. Har ju besökt en och annan festival o konsert om man säger så. På slutet har det sett lite annorlunda ut.



Sofia Karlsson, Caroline af Ugglas m fl har stått på programmet sista åren.

Inte mycket till headbang där;)



Men ack så bra!!




HannaPanna har vi inte sett alltför mycket på Smultris i sommar. Hon har ju liksom sett till att inte bara ha ETT jobb när hon nu har sommarlov från studierna. Puh!

Får väl troligtvis vara glad att hon kommer ibland....






Sommarsommarsommar, trallalala...


Igår var det riktig "pansjo"varning här i familjen - haha!



Vi hade ju en grupp på kvällen så när vi plockat klart och ätit kvällsmat var klockan 22.00. Då tände vi en massa ljus och la oss i sofforna i vardagsrummet.



Lars, Hanna, Adam & Eva.



Lyssnandes på reprisen av sommar med Per Holknekt.



Vi har alltid lyssnat på sommarprogrammen i vår familj. ÄLSKAR verkligen det!

Härligt att höra olika människors historier.



Pers historia har man ju hört många gånger, men ändå fascineras man av den.

Jag gillar ju tanken att alla kan lyckas - BARA MAN VILL.



Vill man tillräckligt - ja, då klarar man faktiskt det mesta.




JAG ÄR SÅ STOLT

att vi här i vår lilla gårdsbutik får sälja ODD MOLLY!



Verkligen inte en självklarhet. Dom är riktigt restrektiva.


Glömmer aldrig när deras marknadsansvarige kom hit för att "kolla" oss.

HJÄLP säger jag bara!!!



En lucka i vägen hade suttit fint att gömma sig i då, usch!



Vi skulle ha ett evenemang på kvällen och jag hade fixat smörgåstårta och rabarberpaj till 60 pers på förmiddagen. Tvättat och fixat håret och sminkat mig.

Hade morgonrocken på mig men med svarta strumpbyxor under...




Då kommer det en karl (!) gåendes med bestämda steg. Först tänkte jag att Helena i butiken avvärjer väl honom men jag såg att han hade nåt bestämt i blicken.




Jag öppnar försiktigt dörren och sticker fram huvudet.

Undrar om han söker någon.



-Hej säger han då, jag är Henk från Odd Molly.



Shit pommfritt!

Öppna luckan - ta mig härifrån - GUUUD hjälp mig!!!!




Ut kliver jag nymejkad i svarta strumpbyxor och med en morgonrock som någon gång varit vit och såg sina bästa dagar för nåt decennier sedan....




-Ja hej, det är jag som är Eva.



-Ja, jag förstår det säger han.

-Jag är på tur genom Sverige och kollar upp våra butiker.



Thank you man! Tänker jag.


Ursäktar mig och ber att få gå in och klä på mig nåt vettigare.



Vilken P Ä R S!


Det tog väl typ en tiondelssekund sen visste hela HK på Molly om det hela. Nice:)




Men men är man så gammal som jag, har fått lite distans till saker & ting ligger man inte vaken om nätterna och grämer sig.




Just när det hände hade jag kunnat dö - men nu kan jag känna att det var väl kul om jag kunde bjuda en hoper med människor på ett gott skratt;)



Jag menar - hur flashigt kan det bli på landet???





Nu kommer snart en annan säljare hit & visar kläder.

Ska snabba mig nu så historien slipper upprepa sig...




Helena x 2 är här idag så det blir en hel del hjälp ni får som besöker oss.

Vi packar hela tiden upp nytt så det finns minsann att kolla på för er som vill det.




Ett fantastiskt väder ser det ut att bli för er som vill fika eller äta lunch ute i det gröna.


Härliga, härliga sommar!

Kram på er

Eva & c/o

2 kommentarer:

Isas Trädgård sa...

Tack för dagens skratt och att du bjuder på dig själv ! Det är alltid lika roligt att läsa dina blogginlägg och få ta del av den energi som du förmedlar.

Jag blev djupt imponerad och berörd av Pers sommarprogram i går. Vilken multibegåvning och vilken insikt han fått på sin resa genom livet. Jag hade förmånen att vara vän med hans mor medan hon levde, så därför berörde hans berättelse ännu mer.

Har inte hunnit ut till Smultrongården ännu i sommar men på semestern då j-r ska jag ut och botanisera bland alla underbara ting till växthuset som snart är klart !

Ha det så gott !
/Isa

Unknown sa...

Hej

HA HA HA
Ja mycke har man varit med om men inte det.

Här är det sotarn som kommer när man inte riktigt är klädd.
Men vad gör väl det, när det är kusin min som kommer.

Ha en underbar dag
Kram