fredag 1 januari 2010

Alchemistry Dress

Well, my ladies (and gents??) bättre än så här blir det väl inte - eller vad säger ni??




Direkt jag såg den utbrast jag:

-Yeees, en Smultrongårdsklänning!!!!

En klänning som jag själv anser har det mesta jag önskar. Själv blir jag lyrisk när jag ser den.

Får en sommarkänsla med barfotafötter & barnskratt.

Fråga mig inte varför - det bara är så. Ofta när jag ser nåt får jag en känsla. Med underbara bilder om det är nåt jag gillar. Vill inte delge er det jag ser om jag inte gillar nåt, haha!!

Den här klänningen är så grymt mycket Smultrongård och vad vi står för så vi beställde en helandes hoper. Trots att den är dyr. Tycker jag i alla fall.

Dålig kommentar av en försäljare. Men jag är nog mer en "kännare" än en försäljare...

Kommer nu i Mollys vårkollektion. Den är inte släppt ännu. Men ni vet troligtvis att det går runt en massa bilder redan, vilket gör mig lite trött (läs: SKITSUR!)

Så då tar jag en som får bli talande för hela vårt bloggande 2010:

En klänning som fyller mig med en lyckokänsla:

Ni som själva blir lyckliga över vissa saker vet precis vad jag menar. Ni som inte vet - Träna!

Det kom inget recept på nyårs nötfärsen. Hann inte. Åt mors dundergoda sojabiffar som vi veggisar fick i juklapp istället. Fokuserade på alla andras mat. Åååh, vad jag älskar att laga mat!!

Ett oskrivet år 2010

Att öppna en helt tom kalender och veta att det ligger ett oskrivet år framför mig - det ger mig en pirrig känsla. Hur läckert som helst!!!
Det gäller att försöka fylla den med så mycket positivt som möjligt.
Det finns ju bara en person det kommer an till: mig själv.
Mig och mitt förhållningssätt till det jag gör.
Det gäller att älska & finna glädje i det man gör.
Det finns en annan väg också - den väljer inte jag!
Det dyker alltid upp en massa saker under vägen - trevliga och mindre trevliga.
Men det är fortfarande bara upp till mig och mitt förhållningssätt vad jag gör med det.
Fascinerande:)

Jag har fått fylla min 2010 kalender idag.

Har beställt resa till Dubai. För fyra personer. Mamma, pappa, två pojkar.

Under året som gått har båda våra tjejer flyttat ut.

Bra och dåligt. För mig blir det en prövning. Att resa utan dom - HJÄLP! Men det är klart jag klarar det... eller?? Lars, klippte du navelsträngen när jag sköterskan sa till dig??

Hur som haver har ni inte varit i Dubai - ÅK!

Med norwegian är det ruskigt billigt. Lika billigt som när jag for första gången 1989.

Halleluja, norwegian är GudsGåva till resgalna!!

Nu kom jag på det: det kommer ett reseinlägg här inom kort. Bra inför stundande semesterplaner.

Nej hörrni, nu ska jag gå & göra lite gratinerat mos igen. Vi fick inte nog igår...

Ser ut som vi får lite varmare i vår lilla Smultrongård i morgon.

TACK FÖR DET!!

Njut av årets första dag & ta emot en kram från mig!

Eva

6 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Väldigt fin! Helt i min smak också...

Passar också på att tacka för tipset om den vita chokladmoussen, vi gjorde den igår och den var mums!

Önskar dig en god fortsättning på det nya året. Kram Marie

♥ H mitt i livet ♥ sa...

Den klänningen finns förstås på min lista :) Vad bra, då skall jag prova den hos dig!!Kramis

♥ Affi ♥ sa...

Den klänningen är ljuvlig!
Vågar jag fråga om du vet priset?
Gott Nytt 2010
Kramar

♥ Affi ♥ sa...

Respekterar reglerna!
Kramar

Photo by Maria sa...

Så snygg den är, klänningen..

Dubai lät ju inte helt fel, hade jag gärna åkt till.. Vi skall en weekend till Prag i Maj, det ser jag fram emot :-)

God fortsättning nu..

Kram Mia

exklusivvardag sa...

God fortsättning på er också! kramar