söndag 24 januari 2010

Tack för det Postverket....

Ja, vad säger man???

Eller säger man inget utan blir bara TRÖTT??

Alla ni som tänkt er klädespaket från oss i morgon får tyvärr vänta tills på tisdag.

Av någon outgrundlig anledning som man inte förstår så mycket av, har posten ändrat sista tömning på söndagar till 13.00. Här har jag stått hela dagen och slagit in paket. Åker in kl 19 och räknar med att ni som best. kläder får dom i er låda i morgon.

Men Postverket ville annat. Nu har man sista tömning 7 (!!) timmar tidigare än förr. Gissa om det var fler som var förvirrade. Självklart en krisåtgärd (??) i dessa dåliga tider. Men vi har ju också en massa människor arbetslösa. Postverket som ägs av staten kanske kunde omstrukturera arbetslöshetskassan och fråga om den inte kunde betalas ut av Posten istället.

Då fick den arbetslösa jobba och Sveriges befolkning den service man kan begära år 2010.

Bara en enkel fundering...

Well well, inget att sura för. Bara att rätta sig i ledet!

Vet ni jag måste erkänna en sak. När jag varmt rekommenderade Sommaren med Göran tyckte jag verkligen att den var jätte bra!

Det var bara det att käre maken undrade hur jag kunde tycka att den var så bra. Jag hade ju sovit så länge. ??? Jag fattar inget! Tyckte jag blundade till och vaknade 5 minuter senare.

Så var det inte - Fabian såg filmen idag och jag var i samma rum. Kände inte igen nåt. Tydligen hade jag sovit EN HEL TIMME!!! Hur är det möjligt????????? Jag trodde på fullt allvar att jag sett nästan hela filmen. Den var verkligen HUR BRA SOM HELST. Nu när jag sett hela...

Hur har ni det? Klarar ni att se film lite senare på kvällen?

Tror jag ska försöka mig på en Johan Falk ikväll, få se hur det går, hihi....

Hej så länge!

Eva

2 kommentarer:

annika sa...

Ha ha...jag känner igen mig i att somna till filmer. Jag törs knappt gå på bio för rädslan att somna mitt i filmen. C säger att vi har sett många filmer men jag har endast sett början.
Postverket är fantastiskt!
Kram annika

Théa & Linnéa sa...

Helt hopplöst är det, jag har börjat hyra eller köpa film istället. Och serier som går på Tv1 eller 2 ser jag ofta via play... bara för att få krypa till kojs istället.
Må så gott
/Karin