söndag 31 januari 2010

Kläderna som utlovats...


Jacka från Cream. Det här är light sand. Finns även i en typ av militärgrön. Ni vet säkert, den gröna som är just nu. Jackan kostar 1 299:-.
Sjalen också från Cream, light sand, kostar 499:-.
Hanna har storlek 36 på jackan.
Många fina detaljer.
Nu har vi fått upp alla kläder. Tur det för i veckan väntas nästa stora Mollylev. Riktigt trevligt!
Plus en massa annat nytt. Det är också tur för det märks att alla är riktigt sugna på nya vårgrejer nu. Trots kylan har vi ju fått ett annat ljus som verkligen inbjuder till förändring inomhus. Riktigt kul!! Jag är på G att byta köksgardiner igen - vet bara inte till vad... kanske nåt m färg, ljusrosa?? Får väl se.

2 veckor kvar...


Innan årets sommarsemester!
Visst är det lite knäppt. Åka på sommarsemester mitt i vintern. Men vad gör man? Inte vet jag. Eftersom vi har absolut som mest besökare på sommaren ger man sig inte gärna av på längre resor då. Den här resan innebär att jag är borta 4 öppetdagar. Kanske 5, beroende på ev. förseningar. Låter kanske lite, men har man eget kan man liksom inte ha 3 veckors ledigt på raken. Ett val man får ta.
Den här resan ser jag framemot otroligt mycket!
Det är 3 år sen vi sist var i Dubai. Första gången då för alla barnen. Dom blev verkligen HELT FÖRÄLSKADE! Inte svårt. Det är ju ett underbart ställe.
Dock väääldigt stor skillnad mot första gången jag var där 1989.
Då gick man i rena rama sanden när man skulle till Guld Souken.
Ni som varit där vet att det är raka motsatsen mot nu...
Våra kompisar som bor där tipsade om att vi borde boka biljetter innan för att få åka upp i Bjur Khalifa. Fyra gånger billigare om man bokar innan. Det är helt outstanding att få tips av folk på plats! Och Tiina är den är den bästa turistvärdinna man kan tänka sig:))
DOCK
vet jag inte om jag är jätte sugen att åka upp i världens högsta torn??
Men jag är säker på att övriga familjen vill...
Jag tänker ha datorn med och lägga in bilder från resan. Min förhoppning är åtminstone det.
Tror att det ska funka från världens mest högteknologiska land.
Vi har lite olika intressen i familjen. Dom andra gillar att gå i stora shoppingmalls med hundra och åter hundratals butiker. Inte alls min grej! Jag gillar ju det lilla och enkla.
Vi får väl se hur vi får till det... det brukar bli bra.
Har ni lika fint väder som vi???
Här är STRÅLANDE SOL, makalöst fint, 15 gr minus. Övriga familjen ska ut på en slalomtur.
Mamma stannar hemma... En promenix kan jag kosta på mig, men för kallt för skidbacken för mig. Har en hel del att pyssla med också. Bygget ska vara klart 7 juni.
Mycket planering behövs. Bäst att hugga tag!
Ha en underbar söndag i solskenet - ni alla glada.
Kramar Eva

2 kommentarer:

Design A Cake sa...

Kul att ni ska åka till Dubai, det är ett intressant resmål som jag någon gång vill besöka.

Det ska bli roligt att se bilder därifrån, kanske från toppen av världens högsta byggnad?

Maddie sa...

Vad spännande med Dubai! Låter helt underbart =) Vilken fin jacka! Jag har ingen vårjacka och den ser riktigt skön ut och så härlig med detaljerna.