måndag 18 januari 2010

Färger & Ljus...
...är nåt jag har ett otroligt stort behov av.
Nu är det påfyllt igen, härligt!
Här en bild från ett otroligt vackert Italien.
Även där vi är på Rivieran har man vinter nu. Men färger sprakar det av överallt. Trots att det är kyligt och friskt i luften kan man ändå ha blommor och frukt & grönt ute.
UNDERBART
är ordet....


Ny grönsaksbutik på vårt lilla torg. Lite eco har dom också, mums!

Men jag blev så full i skratt. Igår morse när vi skulle åka hem handlade jag till min grönsaksfamilj där. Då hjälpte sonen på c:a 8 år och dottern på 12-13 år till. Tidig söndagmorgon.

Precis som på Smultrongården. Barnen får ibland vara med tidiga morgnar, inte alltid lika populärt... lika vart man än är i världen. Visst är det väl lite kul!

Mor och jag har haft en super härlig resa. Fick gjort det jag skulle och är riktigt nöjd. Visar i veckan vad som kommer in.

När man är borta, om än så få dagar, känns det som om man varit hemifrån HUR LÄNGE som helst. Sen tar det 2 (Ja, TVÅ sekunder!!) så är man inne i allt igen. Svoooosch!

Här har vi Hanna i en av mina storfavoriter från Braez. Jag har den själv i svart och använt den massor. Den här rosa kommer jag också att kunna använda massor, älskar ju bara rosa...

Den kostar 1 239:-.


Här är koftan Hanna tyckte så mycket om och lovade att visa. Den kostar 929:-. Finns i fler färger. Klänningen under 1 339:-, kommer närmare bilder på den senare.

Vet ni vad jag tycker är konstigt, jo jag har en klädfundering.

Här i Sverige har vi så snorkallt att man inte drömmer om att sätta på sig en ljusrosa tunn klänning än. Kommer att dröja flera månader.

Trots detta köper vi ändå dessa ljusa plagg redan nu så att när man är i jätte behov av plaggen, mitt i sommaren, då är dom i princip slut och då inväntar vi höstkläder....

Hur är det möjligt att dom i sydeuropa får in sina vårleveranser först när våren verkligen är där?? Jag menar, med lite god vilja skulle man ju kunna använda vårkläder där nu eftersom det är typ 20 gr varmt precis i solen.

Mycket underligt tycker jag! Är det nån som kan ha en aning om varför det är så upp o nervänt??

En sak är helt klar i alla fall - när vårkläder kommer - till och med innan jul - blir i alla fall jag överlycklig av alla ljusa, milda underbara pasteller. Så det kanske är för att pigga upp oss nordbor, vad vet jag?

Kul att vara hos er igen!

Kram

Eva

3 kommentarer:

Malin - Ebbas änglar sa...

Mmm, håller med, lite knepigt det där med kollektionerna!

Så underbara kläder ni visar jämt & Hanna är ju som alltid söt som socker *blink*

Ska försöka ta mig en tur till er snart.

Kram Malin

Design A Cake sa...

Vilket inspirerande inlägg och hela bloggen är så trevlig. Gillar din stil med charm o romantik.

Jag kikar in igen :-).

Design A Cake sa...

Tack för ditt glada inlägg, du får gärna låna bilder o ange källan :-). Vi hörs!