tisdag 8 maj 2012


Kommer ni ihåg dörrarna som skulle bli skåp....



Dom är på plats nu:)

Jag hade ju länge letat ett stooort skåp men tji fick jag på det!
Så det bidde att bygga ett på plats istället. 
Dörrarna är på plats men det skall bytas glas i dom längst ner plus att jag skall måla in det. 
Inte så lätt för jag vill matcha originalfärgen och ha den kvar. 


Fast nu när jag ser dom på kort tycker jag kanske att det skall vara vitt runt om.
Hm, nu blev jag fundersam.
Någon som kan dela med sig vad ni tycker??
Hur som helst, målas mer skall det.


Och så här var det från början....




 Här skall fotas senare delen i maj - det är därför jag har lite halvpanik för att allt skall bli klart. 
Vardagsrummet är ju målat som ni vet.
Och nya tapeter. 
Nu måste nya gardiner skaffas. Dom jag har är för gula nu.....
Snacka om att det drar med sig. 


Nu är det KANSKE två rum som skall tapetseras, kan räcka med ett. 
Plus att allt skall bli klart m skåp o v-rum.
Detta skall hända före slutet av maj. 
Så skall vi hinna med en vecka i Vence också. 
Hmmm, som vanligt snäv tidspress vi får väl se vad som hinns:)
Dygnets flesta timmar får tas i anspråk.
Får göra som Gunde säger till Marie:
-Ge järnet nu, vila får du göra när du kommit i mål!!!

Idag har vi en buss som kommer - första i år. Kul att se vad det är för gäng. 

Idag sänder ut ALLA böcker till er som beställt.

Ha en härligt solig tisdag.
Kramar Eva

2 kommentarer:

ღ Anni ღ sa...

Jättesnyggt skåp!!! Vad avis jag blev nu då, vill ju också bo stort och ha så :)
Vitt och grått är ju så snyggt ihop, det bryter av fint mot det vita och ser lagom gammaldags och "äkta" ut. D u kan väl matcha med ljusa gardiner i samma toner :)

Photo by Maria sa...

Jag tycker det blev jättesnyggt som det är nu med vitt runt om.. kanon med ett så stort skåp =)

Ha en fin dag..

Kram Mia