tisdag 8 maj 2012

Oj, vilket uppslag!


Det var verkligen ingen liten artikel Arbetarbladet gjorde om oss. 

Tack för den;) 

Intervju på telefon - bild från boken.

Teknikens under, kan det bli smidigare??!

Knappast. I morgon har jag en grej som INTE är så smidigt.
En grej där det typ varit läge för fettsugning, botoxfyllning och allmänna lyft både här & där....
Men härute på landet där jag bor är det inte så himla modernt så jag sitter här med överjäst mage, påsar under ögonen är allmänt ofräsch. 
VÅNDAS över morgondagen, iiiii! (som Molly Nutley också säger) så malplacerad man kan vara!
Huvvaligen!

Hursomhelst, återigen till artikeln. 
Jag berättade att min karriär inom kafévärlden började på Kvarnbacken hos Bosse Byman. Kul att hon skrev om honom. Jag äääälskar när företag på landsbygden omnämns, precis som Berglunds Bageri:)

Vet ni vad - mor o far åkte ju härifrån igår. Hem till Storvik igen. 
Pappa var in och handlade mat. 
Då möter han Mr Byman. 
Berättar att han varit här och Bosse berättar att han varit i Skåne hos sin dotter. 
Dom sa visst att deras döttrar höll på med hundra saker och var allmänt jobbiga vad det lät...

Så sa väl pappa att jag skrivit en bok också ( som om inte allt annat skulle vara nog...) och att det stått om boken och Bosse i tidningen. Men det hade han inte sett eftersom han varit i Skåne. 
Däremot ville han köpa en bok så pappa gav honom en direkt. 
Han tyckte det var kul att se vad som händer med hans adepter.
För många i Storvik börjar man arbetslivet hos Bosse. (Jag började mitt arbetsliv som 12-åring hos en annan Bosse, min far, i hans butik;) 

Visst var det väl lustigt! Att han möter Bosse som jag precis nämnt i artikeln.
som han driver är verkligen är mysigt ställe med prylmuseum. 
Man uppskattar sånt först när man flyttar ifrån det. 
Idag förstår jag att det är unikt det han har. 

Besök det om ni är på väg till Storvik.
För det är ni väl kan jag tro;)))

Ååååh vad det var skönt att slippa pappersjobb i några minuter!!!!!

I morgon people då blir det tävling. 
Tävling från någon annan än mig;)
Tjingtjong cykelstång!



Inga kommentarer: