onsdag 9 maj 2012


Min dag.....



ALLT har två sidor. 
Precis ALLT.
En framsida och en baksida.

Framsidan är förstås den bästa och roligaste.
Baksidan kan vara riktigt trist. 

Att skriva en bok har varit så kul så det inte riktigt går att förklara. 
I alla fall om man som jag alltid älskat böcker och haft det som en dröm.

Men en bok behöver säljas. 
Vilket innebär att det då blir fokus på den som gjort boken. 
Allra mest "författaren". Jag skriver det inom citationstecken för jag är ingen författare. 

Självklart vill jag att min bok skall sälja.
Självklart!!! 
Då kanske jag kan få göra fler böcker;)))

Men då måste jag synas. Och skall jag synas måste jag fotas. 
Det är där det blir problem för mig.
Helt ärligt - jag AVSKYR att bli fotad. Så mycket så ni fattar inte. 

Idag var en sån dag. Intervju inklusive fotning. Fy bubblan. Stackars, stackars dom som fotar mig!
Sent igår kväll kom ett illamående deluxe bara slungandes rakt på mig. 

Skulle inte förvåna mig om det var för att jag var så orolig över fotningen....
Mår fortfarande halvpyton, trots att det är över. 
Tror inte att det syns på mig och inte märks särskilt mycket för jag tycker att det är helt ok att bli intervjuad.

Och prata inför folk. 
Men fotoblixtar känns som rena rama sprutinjektionen. 
Och sprutor HATAR jag.

Jaja, alla har vi våra idéer. 

I morgon har jag två JÄTTE stora intervjuer. Inga bilder. Det kommer senare. 
Puh..... bara att våndas.

Som sagt, jag vill att boken säljer och gör vad som behövs för det. 
Även om baksidan är TUNG....

I-landsproblem.
Jag vet. 
Men ett stort sådant för mig. 

Kanske måste tillägga att med Magda är det helt ok. 
Hon vet hur det är och låter det ta den tid det tar.

Jaja, nog om det. 
Nu vet ni vad jag haft för mig idag. 

I morrn ska jag inte tråka ut er mer med mig. 
Då får det minsann bli lite klädbilder. På tiden.

Tjing igen:)

2 kommentarer:

annika sa...

Förstår det där med fotografering...har precis samma känslor. Att kolla på sig själv sen är inte roligt. Fast jag tycker att du är skitsnygg på bilderna i boken.
Men lycka till med intervjuerna.

Kram

Petra / Majas Cottage sa...

Kära Eva, förstår din känsla med fotografering men du är vacker och alltid fräsch som en nyponros så oroa dig inte.. :o)

Lycka till med allt!!

Ses i sommar!

Kram Petra