måndag 11 juni 2012

Det är över nu......


I allra högsta grad!
Nästan en månad av festande och event inför den stundande studentdagen.
Här ovan är Adam och flickvännen Sandra på den första balen, 18 maj.


Här är dom på den andra, Adams bal.
Sandra i ny outfit. Adam i samma.
Hans student har verkligen gått i lowbudget anda.
Inga fel i det;)
Till Hanna och Stinas studenter var plånboken vidöppen hela tiden och det var minsann inga små summor.
Kära nån!
Klänningar högt och lågt, olika skor - naglar gjorda - make up - håruppsättningar, mm mm.

Ursäkta mig - men jag kan nog tycka att det är lite grann att ta i. 
Jag menar, hur blir det sen??
All den grejen dom gör nu till studenten den gjorde jag när vi GIFTE oss. 

Och det är inte lätt för tjejerna att bromsa.
Alla gör lika.
Stackars, stackars familjer som inte har råd. 
Eller hellre skulle vilja prioritera annat. 
Jag vill verkligen inte på nåt sätt ta av udden av studentfirandet - men all denna hysteri borde bromsas upp. Det kommer inte att bli mindre kul för att man bantar studentbudgeten 50%.  Sannerligen inte!
Som sagt var hade vi tur denna gången då gossen i fråga är nöjd med det lilla. 
Han fick, tycker jag, en ursnygg kostym som kan användas vid en massa tillfällen. Duktiga sömmerskan Susanne sydde in brallorna nertill så dom blev riktigt tajta. 
Och skorna fick han av sin kära morfar. Min pappa köpte dom i en lanthandel för x antal år sedan. Tänk att dom passade!!!

Dom är från 1920. Urläckra tycker den här vintage familjen:)


Stina smikade och fixade håret på Sandra på hennes bal.
Hon är en riktig fena på sånt Stina!

Sen var det då dax för dagen D - studentdagen när 13 år (inkl förskolan) inom skolväsendet är över. 
Oj så länge det är. 
Så länge man vistas med lärare och skolkompisar fem dagar i veckan i alla tretton år. 
Mer än i hemmet. 
Så viktigt att man trivs:)
Adam har gått Thorén Business School och han har trivts oerhört bra. Verkar vara en modern härlig skola där alla gamla rankingindelningar är som bortblåsta. Bra och skönt!
När dom sprang ut fick varje elev 15 sek av en egen låt de valt. 
Värsta karnevalstämningen var det:)))
Adam hade valt en lugn variant; Per Gessle med "Det är över nu".
Och det är det sannerligen.


En ny annorlunda tid för familjen E börjar. 
Bara en endaste liten kis som går i skolan. 
Den lille killen blev lite småskraj när brorsans födelsedags samt studentpresenter följde ett visst mönster.... 

Han fick lite FÖR mycket saker som anspelar på "flytta hemifrångrejen", tyckte Fabian.
Inte kul att behöva vistas ensam med såna stofiler som mig och fadern....
Men han hinner kanske vänja sig tills det blir verklighet, hoppas vi;)

Nu är det vardag igen och det verkliga allvaret har börjat. 
För Adam som är en hängiven matlagare är det rörande i grytor som gäller. 

Inga mer studier på ett tag. 
Nu är det livets skola som gäller. 
Och den kan ju räcka till nog så mycket......
Nog om det.

Vår trappa blev nääästan klar. 
Lite fix och trix så skall ni få bildbevis sen;)

Nu skall jag ut och sätta mig och räkna.....
det är väl precis vad man kan önska sig en måndag som denna, inte sant!??

Måndagskram till DIG
Eva

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Eva och grattis till studenten. Oj, vad Adam liknar sin pappa på färgbilden med Sandra. Lova att hälsa familjen.
Kram Joan

Helenas enkla vardag sa...

Men vilket stiligt par! Oj oj vad lik han är sin far!
Kram Helena

smultrongården sa...

Haha, ja visst är han! Jag såg bilderna först på fb och hajade till för jag trodde det var L...

Vanilj med lite rött sa...

Hej!
Men guuud vilka läckra skor!!
Coolt med ett par från 20-talet :)
Vi har oxå haft en student här i fredags, min dotter. De hade ingen bal, vilket drog ner kostnaden rejält, men visst kostar det.
Håller med om att hysterin borde dras ner.

Kram Malin