måndag 18 juni 2012








Drömmar......
















 











Du skriver att man ska ha drömmar, jaa det har jag också..alltid..och just nu är min dröm att boken ska sälja så bra i Tyskland så att jag kan slappna av o inte tänka på ekonomin hela tiden..  


 
 Jag har haft en dröm sen jag var liten flicka.. Att få gifta mig..
 Träffa den rätta prinsen och få ha en vacker klänning... Tror nog att många gör det..
 Och i sommar ska jag göra det! 
 På ett slott.. precis som i sagorna... :))
 
 Kram till alla! Tjockt svart hjärta

                       

Drömmar har inget mä ålder att göra, drömmar är till för att ha ett mål något att sträva å längta efter :) det kan även vara saker som får en att må bra, och se framtiden! För mig personligen måste de vara saker som innebär framtiden då jag ofta faller tillbaka å ältar mitt förflutna som jag mår väldigt dåligt av :( men jag uppskattar varje dag även om dom inte är på rosa fluffiga moln varje dag utan mer på alla färger som finns, dova mörka neon lila blåa gråa :) just nu är jag hemma med vår lille skutt på ett å ett halvt år, å han är en rastlös själ å jaa,, de går i hundra sen han slår upp di blå på möran :) de bästa på hela dagen är när syskonen kommer hem från skolan :) min lista ser ut just nu såhära : Drömmar: få egentid mä maken, körkort, råd att köpa hus, göra något kul mä hela familjen, å spara till en hund :). Det som får mig att må bra: min make, mina tre barn, sova, kaffe, färger, fiska, blommor,baka massage, sitta uppe halva natten å prata med min make, sex, kvällar, fika med vänner, se min familj glad , min mamma å pappa, ja de finns möe som gör att jag mår bra :) det som får mig att inte må bra: stress, att leva på håret varje månad, egoistiska människor med tunnelseende, att känna sig ensam när det blir bråk med barnen, att inte ha körkort, vi vill så möe med fam men de går inte av olika själ, att jag å mina storas barns pappa inte kommer överens fortfarande, min värk i nacke å axlar för lite sömn,,, nog med det negativa :) nu ska jag hämta busiga elliot som smet in i vårt sovrumm :) ha en bra tisdag ni oxå :)


                       



Jag drömmer om en massa saker, mest hela tiden.
 
En ny bil
En husvagn
En ny hundkompis att träna med, vi ska bli bäst i Sverige på personsök...
Jag drömmer om sommar och sol och ett välbetalt och fantastiskt roligt jobb när jag är klar med min utbildning i November.
Jag drömmer om glada och friska barn, skrik och plask i en sommarvarm (iskall?) sjö.
Lata dagar, glass i stora lass.
Jag drömmer om ett fint hem, ett nyrenoverat kök, resor hit och dit. 
 
MEN inget av det är viktigt när det kommer till kritan;
 
Det finns EN sak som just nu står allra högst upp på min önskelista och går den önskningen i uppfyllelse så kvittar det om det så regnar hela sommaren, det kommer ändå att kännas varmt och ljus och soligt. Det jag önskar mest just nu är att min vän efter åratals kämpande ska få uppleva känslan av att vara gravid. Att få se det där strecket på stickan, att få känna små kvillrande bubblor som växer till buffar och hårda sparkar. Att hon ska få bli mamma, det är det enda som jag helt och fullt och ärligt önskar mig just nu! 





                       



Drömmar om mitt eget välmående:

*Salta hav
*Nära och kära som alltid mår bra
*Ett växande gryn i magen
*Värmande sol
*Drömboende för mig och kärleken
*Bahamas
*Rida på en fin häst

Drömmar om andras välmående

*En värld som alla trivs i
*Ett mångkulturellt samhälle som alla accepterar
*Jordgubbar i obegränsad mängd
*Jobb till alla

Drömmar om fina saker

*Glittrande smycken
*Vita små lamm
*Vackra tunikor
*Gröna hagar
*Leenden
                                            
Jag drömmer om att kunna resa runt i världen med min underbara familj! Att få resa runt och se annan natur och kultur än den man är uppvuxen i ger en bra grund för resten av livet. Dessutom stärks banden till dem man delat upplevelserna med och man kan alltid minnas sinnesstämningen man hade genom att blicka tillbaka tillsammans. Det är min dröm, något jag vill dela med min familj!
                                           

Min högsta och förnärvarande enda dröm är att min 12 åriga dotter ska få ordning på sin epilepsi. Hon är så tapper, duktig och en riktig kämpe. I 7,5 års tid har vi försökt få kontroll över anfallen och vi hoppas, önskar och drömmer om en lugnare framtid.
                                              

Jag drömmer om en egen butik med kläder,skor,smycken,inredning,vackra saker,unika saker,en livsstilsbutik för killar och tjejer med personlig service i en häftig och hemtrevlig lokal.

Det har jag drömt om så länge jag kan minnas. Har varit på mässor i flera år och knutit kontakter, letar ständigt efter en lokal,men hittar aldrig någon. Skaffade f-skattesedel för två år sedan och hittade en lokal men det blev inget med den, allt drog ut på tiden och en annan tog lokalen...

Efter det tappade jag sugen och avsade f-skattesedeln så sent som i våras.
Har lagt drömmen på hyllan just nu...men den finns där trots allt!
När jag går in på alla dessa fina bloggar och webshopar som finns så vill jag inget hellre än att ha min egen lilla butik :)
Så jag hoppas, jag hoppas sååå att jag nån gång ska få min butik!

                                              

Drömmar måste alla få ha! Vi är otroligt lyckligt lottade, vi vars drömmar slår in. Många av mina drömmar har jag kämpat efter och periodvis varit beredd att ge upp, men man ska aldrig sluta hoppas, för det lönar sig att hålla kvar vid dom och kämpa!

Jag har haft 4 stora drömmar i livet:
Köpa hund (en rottweiler)
Komma in på läkarlinjen
Ta mc-kort
Flytta till ett fint hus med burspråk, vid vattnet

De två mellersta har blivit uppfyllda, så även om de andra två inte blir det är jag väldigt nöjd! Och även om de inte alls har blivit som jag hade trott, så är jag glad att det har blivit som det har blivit.
De senaste åren har jag haft världens finaste kille att dela mina drömmar med. Jag hoppas att vi, och resten av min familj får vara med om många fler drömmar som uppfylls!
                                                

Jag drömmer om att våran artonårige son Erik skall bli fri från sina svåra epilepsianfall som han har haft sedan han föddes. Allt skulle bli så mycket lättare då. En läkare sa en gång till oss att "i ovissheten finns hoppet" kanske,kanske,kanske....

                                               



Inga kommentarer: