tisdag 12 juni 2012


Hej där:))

DRÖMMAR

Har du någon dröm??

Någon dröm att vilja något?

Gullig liten katt drömmer jag om....

Jag har alltid haft fullt av saker jag önskat och drömt om. Ibland har jag skrivit ner dom och sedan betat av vartefter jag lyckats uppfylla mina önskningar. 

För mig har det alltid varit viktigt att ha drömmar, blicka framåt och ha nya saker att uppnå.

Det har många gånger varit saker som från början verkat helt omöjliga att förverkliga - men så plötsligt - några år senare och extremt mycket arbete efter - visar det sig att det var möjligt:)

Jag tror inte drömmar har med ålder att göra.

Underbara blommor drömmer jag om.....

För mig verkar drömmarna aldrig sina. 

Vad drömmer du om??

Jag tycker att det skulle vara oootroligt kul att få ta del av dina önskningar. Och om du tror att du kommer att kunna ta dig dit.....

Jag skall ta och lista mina drömmar och mål.
Både såna som jag önskar snart och såna som jag önskar på lång sikt. 

Visar på fredag. 

Tänkte att DU också kan delge dina.
Du som har svårt att kommentera, 
mejla på
estilio.design@hotmail.com

När jag läst era drömmar drar jag en vinnare som får ett smycke.

Du får gärna vara anonym:)

Vi håller på till fredag.

Att ha drömmar samt att lista saker man mår bra resp dåligt av - tror jag är så himla bra.

Solsemester med barnen....

Här har 


gjort en lista. 

När man får ner på papper vad man gillar och ogillar och sedan går tillbaka och läser det - blir det mer tydligt vad man skall utesluta resp ta in mer av, i sitt liv. 

Enkelt och extremt bra:)

Nu väntar jag på att min mejlbox och kommentarsfält överöses med saker DU vill och drömmer om:)

En dröm just nu vore att få SOL - inget jag själv kan påverka så då blir det inomhus jobb igen - som vanligt kan vi väl säga;))

Drömkramar,
Eva

Här kommer Fridas lista,
en bra hjälp till att utforma en egen:)

Ting som får mig att må bra 
  • Solens strålar
  • Ett leende
  • Hallon
  • Lugn
  • Att veta vad jag vill
  • En fin klänning
  • Kramar
Saker som gör mig orolig i magen
  • Stress
  • För mycket tankar
  • Misslyckanden
  • Döden
  • Hemska nyheter
  • Den förstärkta växthuseffekten
  • Arga personer

Det jag hoppas att framtiden bjuder på
  • Kärlek
  • Psykolog-studier
  • Äventyr
  • Glädje i massor
  • Konserter
  • Kluriga mattetal
  • Solnedgångar

Saker som jag vill
  • Gå på händer
  • Utforska världen
  • Dricka te med fina personer
  • Lära mig spela gitarr
  • Baka
  • Lösa korsord
  • Fotografera

6 kommentarer:

Jeanette sa...

Drömmar om mitt eget välmående:

*Salta hav
*Nära och kära som alltid mår bra
*Ett växande gryn i magen
*Värmande sol
*Drömboende för mig och kärleken
*Bahamas
*Rida på en fin häst

Drömmar om andras välmående

*En värld som alla trivs i
*Ett mångkulturellt samhälle som alla accepterar
*Jordgubbar i obegränsad mängd
*Jobb till alla

Drömmar om fina saker

*Glittrande smycken
*Vita små lamm
*Vackra tunikor
*Gröna hagar
*Leenden

Veronica sa...

Jag drömmer om att kunna resa runt i världen med min underbara familj! Att få resa runt och se annan natur och kultur än den man är uppvuxen i ger en bra grund för resten av livet. Dessutom stärks banden till dem man delat upplevelserna med och man kan alltid minnas sinnesstämningen man hade genom att blicka tillbaka tillsammans. Det är min dröm, något jag vill dela med min familj!

Malin sa...

Min högsta och förnärvarande enda dröm är att min 12 åriga dotter ska få ordning på sin epilepsi. Hon är så tapper, duktig och en riktig kämpe. I 7,5 års tid har vi försökt få kontroll över anfallen och vi hoppas, önskar och drömmer om en lugnare framtid.

Vanilj med lite rött sa...

Jag drömmer om en egen butik med kläder,skor,smycken,inredning,vackra saker,unika saker,en livsstilsbutik för killar och tjejer med personlig service i en häftig och hemtrevlig lokal.

Det har jag drömt om så länge jag kan minnas. Har varit på mässor i flera år och knutit kontakter, letar ständigt efter en lokal,men hittar aldrig någon. Skaffade f-skattesedel för två år sedan och hittade en lokal men det blev inget med den, allt drog ut på tiden och en annan tog lokalen...

Efter det tappade jag sugen och avsade f-skattesedeln så sent som i våras.
Har lagt drömmen på hyllan just nu...men den finns där trots allt!
När jag går in på alla dessa fina bloggar och webshopar som finns så vill jag inget hellre än att ha min egen lilla butik :)
Så jag hoppas, jag hoppas sååå att jag nån gång ska få min butik!

Kram Malin

Emelie sa...

Drömmar måste alla få ha! Vi är otroligt lyckligt lottade, vi vars drömmar slår in. Många av mina drömmar har jag kämpat efter och periodvis varit beredd att ge upp, men man ska aldrig sluta hoppas, för det lönar sig att hålla kvar vid dom och kämpa!

Jag har haft 4 stora drömmar i livet:
Köpa hund (en rottweiler)
Komma in på läkarlinjen
Ta mc-kort
Flytta till ett fint hus med burspråk, vid vattnet

De två mellersta har blivit uppfyllda, så även om de andra två inte blir det är jag väldigt nöjd! Och även om de inte alls har blivit som jag hade trott, så är jag glad att det har blivit som det har blivit.
De senaste åren har jag haft världens finaste kille att dela mina drömmar med. Jag hoppas att vi, och resten av min familj får vara med om många fler drömmar som uppfylls!

Carin sa...

Jag drömmer om att våran artonårige son Erik skall bli fri från sina svåra epilepsianfall som han har haft sedan han föddes. Allt skulle bli så mycket lättare då. En läkare sa en gång till oss att "i ovissheten finns hoppet" kanske,kanske,kanske....