fredag 1 juni 2012


Smultrongården 
Livet och smakerna


Många undrar: 

Vart köper man boken om man inte bor nära Smultrongården.

Enkelt: 

I EN BOKHANDEL NÄRA DIG

Dom allra flesta har tagit in den.
Några har till och med fått slut på den men beställer hem nya. 

I Sandviken har även


tagit in den. Den kommer också till Alma Design i Kumla nästa vecka:)

Prissättningen är helt fri och jag har hört att det varierar från 279:- - 349:-.
Rätt stor skillnad men man väljer som sagt själv.

Här på Smultrongården ligger vi lite lägre men skickar vi den tillkommer postens frakt som ligger på 60:-. 

I Sandviken har kommunen en personalförening som heter Pulsen.
Dom planerar en resa hit till Smultris i höst.

För att medlemmarna bättre skall veta vart resan går, har dom valt att ta in ett antal böcker och subventionerat dessa till sina medlemmar. 

Jätte kul idé! och mycket schysst personalförening:)
Tips till någon annan kanske?

Igår när jag handlade fick jag se den här GOBITEN.
Vet ni hur mycket läckert det är i den;))


Det är så man blir sugen att baka direkt....
Jag tror att Hanna kommer att börja med caféet redan nästa onsdag. 
Då kan vi nog räkna med en hel del läckert den här sommaren:)

Nu blir det en lååångpromis m polarn Lena. 
Sen en massa ringningar (som alltid...)
Men efter det har snälla Adam lovat att göra en massa ärenden med sin mor. Bland annat åka till Siba med tröskverket jag har i knäet nu. Bara efter nån veckas användning lät fläkten som bara den. Men nu har det tilltagit och det är mer likt ett reaplan redo för start. 
Pallar inte det vidriga ljudet längre så vi får väl se vad dom säger. 

Det verkar onekligen som att datorernas livslängd hela tiden minskar...??

Jag gillar ju verkligen inte fåniga (enligt mig...) tv-tävlingar av något slag. 
Men ikväll mina vänner, ikväll måste jag se gulliga Molly och fullfjättrade proffset Anton.
Hu vilken gastkramande final det blir. 
Det är sånt jag avskyr med tävlingar. 
Att en måste vinna. Usch, jag tycker redan synd om tvåan. 

Är det verkligen omöjligt att dom skulle kunna få dela trofén!??

Vad gör du denna höstlika fredag?
Värmande soppa till fredagsmyset??

Kul att höra era planer!
Kramis
Eva

3 kommentarer:

Jessicas Bodin sa...

Hej!

Jag har just klickat hem er bok :-) Kikar man in på adlibris hittar man den för 199:- och frakten är gratis.

//Jessica

Unknown sa...

Jag sitter så ofta och läser och bläddrar i er bok att den nog snart är utsliten, men så bra jag mår av den. Snart snart är det dax att återigen beträda er tomt. Den 11 juli då dyker vi upp igen (då med man och lilla Axel med) måste ju få visa dem ert fina ställe ju de har ju hört så mycket om er Smultrongård.

kram

smultrongården sa...

Ja Jessica, så är det ju... mycket synd om alla bokhandlare. Men förstås bra för konsumenten:)
Åh vad roligt Anna. Då ses vi igen. Då hoppas vi att det är en trädgårdsdag i solen för er;))
Kram