lördag 16 juni 2012

GALEN i glass  



Alltså verkligen, HELT galen i glass. 
Kan äta det JÄMT!
Vi har alltid 3-4 sorter i frysen. 
Förr åt jag mängder. 
Nu funkar det inte lika bra. 
Känns som jag fettar på ett kilo varje gång jag äter en magnum.....



Jag tror nog magnum är min nr 1.
Vilken är din?
Älskar chokladen på daimstrut - tunn och goood. 
Men glassen är inte så god som i magnum. 


Tvåa tror jag att twister få bli. 
Gillar skarpt när den smälter lite....

 Piggelin är en av favvosarna också:)



Sandwich - nja, inte den jag springer efter.

Absolut INTE dom här kulorna heller!!!

Men nu är det ju inte mig vi köper in glass till på Smultris. 

Det är till dom smålivade varelserna och glassarna här ovan är faktiskt deras favoriter.
Enligt killen på GB.
När det är dags för påfyllning blir det 88:an och lakritspuck. 
Sen nån av cornettostrutarna. 
Vår box är ju inte så stor så vi får ransonera;)

Ajdå, nu kom glass suget igen...
Hmm, får kolla morotsförrådet istället;)
Kramis

2 kommentarer:

Carina Forsberg sa...

Hej här är en till som är galen i glass, då får det bli en liten promenix till glassboxen en fin dag.

jenny sa...

Min favvo är Tip Top, så glad att den är tillbaka i sortimentet. Många härliga sommardagar har man gått längs stranden med en glass i handen. Vilka trevliga minnen du fick mig att tänka på. Tack!