måndag 16 december 2013


Jul Jul Jul


FLAMANT i Lyon hade dom verkligen julkänsla.
Rummet den här soffan fanns i var helt otroligt fint. 
Typ en sisådär 20 m upp till nock. 
Flamant finns i Nice också, mycket passar svensk inredning men inte allt. 
Kolla in deras sida och se om det är nåt som faller dig i smaken. 


 Att jag är galen i speglar det kan inte undgått någon. 
Den här väggen var grym!
Enligt mig alltså;)


Ni som följer @smultrongarden på instagram vet att resan hem blev en fredagen den trettonde variant. 
Ibland passar det sämre att vara försenad och den gången var definitivt en sån gång.

Det var hur kul som helst att få komma och hälsa på Adam och Sandra. 
Superkul att se hur dom bor osv. 
Sandra följde med mig hem och åker tillbaka i början av jan. 
Adam blir kvar ett tag till. 
Det var PEST att lämna honom. 
Nu är jag helt säker på att han inte kommer hem till jul och det är skitjobbigt att han skall behöva vara där själv. 
Jag har nog egentligen rätt stora problem med att ha ungar utomlands. 
Jag jobbar verkligen med att vända det till att jag själv får ett rikare liv genom att besöka dom osv, men jag vet ju att jag lurar mig själv och jag är ju inte så lättlurad så det går sisådär. 


Jag saknar vardagskontakten med dom. 
Och det är väl det alla gör som har barnen så.

Sen när man inte vet hur länge det blir. 
Jag är livrädd att Adam får för sig att fortsätta sen. Japan, Australien och USA vore helt hemskt. 
Jag tror inte Hanna ger sig iväg så långt. 
Dom trivs nu där dom är och det är viktigaste. Att det finns en längtande morsa här hemma det är faktiskt en bisak;)

Nu går vi in vår sista öppna vecka innan jul. 
Som alltid rasslar det bara till så är vi här. 
Jag känner mig lugn med julen. Den kommer trots att jag inte byter gardiner, stoppar korv eller gör hemgjorda julklappar. 

Julstämingen kommer i form av underbar musik, blommor, tända ljus och lite småplock.
Mycket onödigt att julstressa. 

Här händer en del i veckan i butiken, ni blir uppdaterade.
Jag måste återigen säga att det är otroligt kul att ni anammar de saker vi hittar på. 
Så många som kom och inhandlade smycken mycket förmånligt. 
Tack vare att ni hörsammar när vi fixar extragrejer kommer det mer sånt. 
Lita på det!
Allt gott denna regniga, gröna julvecka som jag bara älskar. 

Sorry sorry till er som vill ha snö och kallgrader…..

Puss & kram från mig.

1 kommentar:

Queen of Kammebornia sa...

Ja, det är fint med alla förberedelser och all längtan. Jag ska städa skafferiet och göra vit chokladtryffel nu :)
Skrev om er idag igen. http://queenofkammebornia.se/2013/december/sott-till-den-sota.html
Kram!