söndag 1 december 2013




Tomten kommer…..


Det verkar som att tomten från Smultrongården kommer till många i år.
Kul!
Det här är nog julklappar som mammor ger till sig själv i förväg tror jag….
Vi har ju ingen nätshop men här skickas hejvilt ändå.
Enklast är när ni ringer: 019 12 00 14 eller 019 222 555 så diskuterar vi ihop oss på storlekar etc. Men mejla funkar också. 

Tomten kommer till någon av er med ett leksakspaket också:)
Jag bara ÄLSKAR våra nya träleksaker!!!!
Det verkar som om våra besökare igår gjorde det också. Sålde flera olika sorter. 

Nu kör vi en 1:a adventsutlottning.

Kommentera nedan om du tycker att det är bra eller dåligt att vi tar in träleksakerna.
Bra att vi har även ett litet sortiment för barn, eller skall vi ta in något annat i inredningsväg istället??

Som tack drar vi en vinnare på onsdag. 
Ni får välja någon av dessa leksaker eller lägga till och ta en annan. 
Hoppas att jag skall ha fått bilder på allt och lägga under en leksaksflik till dess.

Gilla & dela på fb så har du dubbel chans.
Som vanligt alltså. 


"Pärlahalsbandsset". Värde 149:-. 



Urläckra "fordonsklossar" som låter som det fordon du sätter ihop rätt. 
Här tutar alltså och kör alltså en brandbil när jag lyckades sätta den som den skulle;)
Så himla smart att barnen lär sig titta på bilder, sammansätta dom - samt lyckas få ner dom i träramen.
Jag tror ju så mycket på stimulering från tidig ålder. 
Tänk hur mycket vi inte utnyttjar av hjärnan. Låt barnen vara kreativa från mycket tidig ålder!
Värde 175:-. 


Sen har vi den här goa lilla gosegrisen.
Den nöffar förstås som en gris när man trycker på den.
Haha, riktigt roliga pryttlar till de små liven alltså.

Berätta vad du tycker så kommer det kanske ett fint inslaget paket hem till dig.

Happy 1:a advent med nära & kära mina bästa bloggvänner.
Stor kram,
Eva

19 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är bra att ni tagit in, då handlar man inte bara till sig själv :) det är bra och hållbara leksaker som kan gå i arv! :)
Ha en härlig advent.
Mvh
Helena Larsson

Anonym sa...

Super fina leksaker! Och jag gillar skarpt leksaker där man får tänka lite! Sen behövs ju något gosigt också såklart!
Trä leksaker är en stor favorit här hemma.. Har letat fram och fått lite saker från när både jag och min sambo var små! Våra barn älskar dom!!

Mvh
Maria Nylund

Erika Granskog sa...

Jag tycket att det är jätte bra att ni tagit in träleksaker. Sådana saker är mycket hållbara och slits inte ut utan de finns kvar genaration efter generation. Jag har själv kvar träleksaker sedan lag var liten. Bl. a möbler till dockskåpet och en dockvagn som mina barn har lekt med och även nu mina barnbarn.
MVH Erika Granskog

Marlene Odell sa...

Tycker det är toppen att ni har tagit in så fina,pedagogiska och hållbara leksaker.
Önskar er en mysig advent!
Kram från Marlene Odell

Unknown sa...

Så fina och de klossarna vore något att lägga under julgranen till Axel. Så fortsätt ta in till hela familjen säger jag bara. :-)

Anonym sa...

Hej!
Fick ett fint paket med en tröja men måste säga till Er att kartongerna ni skickar era kläder med ej är lämpliga.
Hade nog tur att mitt paket kom fram och att tröjan ej blivit skadad då kartongen var helt uppsliten.
Annars TACK för snabb leverans och en super fin Tröja :-)
Mvh Eva

Anna M sa...

Jag tycker det är jätte bra. Träleksaker är fina och håller länge och blir nästan bara finare med åren när de används.

Gillat och delat på FB

Maria sa...

Gillar leksakerna jättemycket, känns bättre med leksaker i trä än allt krafs som finns i plast. Både halsbandsettet och klossarna skulle passa perfekt som julklappar till barnen:)

Anonym sa...

Bra då med leksaker som kan sparas till efterkommande generation.Gillar delar på FB
Eva Flood
evaflood@telia.com

Anonym sa...

Hej
jag tycker det är bra
bra saker som håller väl sådant gillas
delas på fejjan
MVH
Titti skarp

tittifairlane@hotmail.com

smultrongården sa...

Neeeej Eva är det sant!??? Dom kartongerna är inköpta endast med tanke på kläder….. låter helt knäppt då ju:( fy så tråkigt. jaja det är bara att tänka om. Tack för att du berättade:)
/Eva

Rioja sa...

Tycker det är bra för då kan man köpa julklappar till alla på samma ställe.

Anonym sa...

Jag tycker det är bra att ni tar in träleksaker. De är hållbara och går i arv :)Då är det rolig för barn att följa med:)

Beata

Anonym sa...

Fantastisk bra att ni tar in träleksaker och att ni funderar på att ha en liten sortiment även till barn. Åker man till er så kan man köpa en leksak för de små. Jag har en liten pojke som är 3 mån i morgon och de flesta leksaker som vi har börjat handla är faktiskt av trä. Hållbar & tidlös.

Anonym sa...

Fantastisk bra att ni tar in träleksaker och att ni funderar på att ha en liten sortiment även till barn. Åker man till er så kan man köpa en leksak för de små. Jag har en liten pojke som är 3 mån i morgon och de flesta leksaker som vi har börjat handla är faktiskt av trä. Hållbar & tidlös.

Sandra G sa...

Tycker det är toppen att ni tar in träleksaker! Som så många andra skriver så är de hållbara och går i arv.
Överlag tycker jag att det är positivt med en avdelning för barnen. Tycker det är så kul att inreda deras rum och älskar när jag hittar nåt speciellt som man inte kan hitta överallt :)

Med vänlig hälsning/Sandra

Eddan sa...

Jag tycker att det låter som en väldigt bra idé. Leksakerna ser ut att vara av bra kvalitet och mycket trevligare än slit-och-släng-plastleksaker.

Kram från Anette

Anonym sa...

Det är jättebra att ni har tagit in leksakerna. Man själv hade ju träleksaker när man var liten, och de är jätte hållbara. Kramar Christina Loveur

Carina Forsberg sa...

Hej, jättekul att ni säljer träleksaker, jättefina är dom.