lördag 7 december 2013




Tankad Packad & Klar


Japp, så är det. 
Bilen tankad så den tar mig in till stan den okristliga tiden 03:15, uuuääää vilken tidig tid. 

Packad är jag faktiskt också - nästan alltså.
Tro´t eller ej men jag höll på att glömma mastodontkniven som legat bakom mig i kassan. 
Höll på, gjorde det inte, var precis ut och hämtade den. Packad nu. 

Håller på att leta gossen Adams badbrallor. 
Mamman efterfrågade badhus. 
Herregud Lyon, jag kommer väl typ att frysa ihjäl där. 
Nåt hammam fanns visst. Åh vad skönt. Skulle inte sonen bo i Lyon skulle jag aldrig få för mig att åka dit. Kanske är jätte fint (ja, vi var ju där i sept och ok, det var fint) men det låter så nedrans kallt, rått och blött. "Låter" tänker ni då. 
Jamen visst är det väl knäppt - när jag hör Lyon tänker jag kallt & blött i skallen och får upp nån grå bild. Jag är hopplös på att ge mig själv bilder. Hela huvet är smockat av olika bilder. 
Tur för mig så kan dom ändras om jag blir motbevisad. 
Hoppas jag snart har blå himmel, ljumma vindar och solljus som bild när jag tänker på staden. 

I morrn är det ljusfesten så det blir ju skoj. 
Annars känns det som att umgås med Sandra o Adam på 17 kvm i en möglig, fuktig studio är fullt tillräckligt för mig. Det är ju därför jag åker dit. Längtar såååå efter dom:))))

Men först väntar en busstur på 4 timmar och en flygtur på ytterligare fyra. 
Förresten - jag börjar resa 03.00 och är framme hos dom vid 15.30 kanske. Det blir 12 timmar. 
Vad gör man inte för sina Europeiska barn……..

Jag vet alltså vad jag gör på sköna söndagen.
Vad gör du?

Jag har ett förslag:)
Kolla in hos Helenas Enkla Vardag och var med i hennes tävling.

Jag känner till det hon lottar ut.

Nu skall jag se till att jag blir HELT PACKAD.
Kramis på er.

Inga kommentarer: