måndag 23 december 2013

KLAPPAR…… 



Som maken fått.
Ser ni vad det är!???
Han fick en burk med NEDFRYSTA SMULTRON.
Jamen kära nån, det var väl bara för påhittigt!

Det blev verkligen ett exotiskt inslag i frukostfilen för mig i många dagar. 
Solkänsla mitt i vintern. Och vilken doft det är på dom. Hur ljuvlig som helst. 


Sen har han fått nåt mer som tilltalar frugan;)
En ost.
Ingen liten variant heller….
När jag var liten önskade jag mig ostar i julklapp men det tror jag inte personen visste som gav honom den här fina godingen. 

Vilken helt fantastisk härlig jul det är i år.
En hel dag ledig innan julafton nu. 
Igår fixade jag i huset och idag hinner jag med klapparna. 
Typ inte en enda är inslagen.
Men det hinns med idag, tur det. 
Helt galet bara, jag hade önskat att slå in mina klappar i Smultris fina JULPAPPER
men det är slut. Helt slut. Aldrig tidigare har vi gjort slut på så extremt mycket papper. 
TRE hela stora rullar. 
Men aldrig tidigare har vi väl slagit in så mycket böcker, Magdalenalyktor eller andra julklappar heller. 
Kul som bara den förstås. DET HÄR rosa hade jag också gärna haft, men förstås är det också väck. 

Helt ärligt - och ärlig skall man ju vara - så är jag inte supertaggad att börja slå in mina egna nu.
Men det blir kul bara jag drar på julmusiken i bott och börjar;)


I lördags kom dom här tjejerna hit. 
Viveka är från Umeå men dottern bor numer i Örebro.
Viveka är så snäll och positiv så snart hon hör av sig på fb eller blogg. 
I lördags hade hon gjort en inläggning samt bakat kex som skall avnjutas på julafton minsann. 
Så kul att just vi har världens bästa och snällaste besökare. 
Tack Viveka för all positiv energi du sprider!

Nu blir det spännande att se om jag hinner allt jag tänkt idag. 
Det allra viktigaste skall bli att "hinna ta det lugnt", hur knasigt det än låter. 
Mitt motto är en lugn och skön uppesittarkväll med Bingolotter. 
Inte min favvosyssla annars men just idag skulle det kännas mysigt. 
Hoppas målet nås;)
Julkram på er igen.


PS/ Kom ihåg att du har kalaserbjudande på klappar till dig själv och någon annan HÄR under dagen…..

1 kommentar:

Sofi sa...

Hej Eva!

Tittar in och önskar dig och familjen en riktigt God jul!

Stor kram från Sofi