lördag 1 maj 2010

Dagens Kaka



Bland annat.



Det blir måste väl bli någon mer också...




Vad den här heter vet jag inte.


Men våra besökare säger lite olika namn, så säkerligen heter den nåt.


Det var Helena som introducerade den för mig. Man delar och lägger en smet emellan. Inte min favvokaka... jag är ju JÄTTE KÄNSLIG om det smakar ägg.


Äter inte omelett, eller nåt annat som verkligen innehåller mycket ägg.


Men gömmer man äggen i blockhoklad och en massa annat mums då funkar det.



Det gäller att vara krånglig...


Tur i alla fall att smaken är som baken - för vi får mycket kred för den.




Och tänk om jag skulle äta ALLT som vi gör, då vore det ju ännu värre än det är nu...




Vet ni vad, vi ska börja med nåt jag körde med FÖR LÄNGE SEN.....




VECKANS VARA



Eftersom många kommer vääääldigt ofta till oss ska vi se till att dom får bonus för det. Ha nåt special med nån vara varje vecka.



Vi börjar idag.



Vet inte om jag hinner fota innan vi börjar.


Annars får ni se det efter.




Det blir glasljusstakar/vaser som säljs i 3 set.



Måste bara visa:




Vår granne kom över till oss med världens minsta gulligaste ägg.

Skulle ha fotat med nåt annat litet bredvid för det är svårt att se hur små dom egentligen är. Sååå gulliga. Det var säkert 50-60 stycken som fick plats i min stora äggkorg.



Nu har deras hönor växt på sig så äggen är lite större. Men det är en liten sort så jag får använda nästan två istället för ett.



Men det gör jag gärna!

Kan ju knappast bli mer närproducerat.



Min snälla pappa gjorde plastväggar till ett provisoriskt växthus i påskas.

Så har vi tur serverar vi riktigt närproducerade tomater till våra sallader i sommar.




Den här äggskålen har jag uppe året runt.

Tycker att den passar ypperligt i ett lanthem.



Jag tror det är fler som tycker det för dom gick så bra att jag ringde o bokade alla leverantören hade kvar. Så nu har vi fått in dom igen.

Kostar 305:-.
Nej minsann, det här duger inte. Nu måste jag fortsätta mina bagarsysslor...
Ska ringa alla barnen innan vi öppnar också så jag vet att allt är grönt.
Hade koll på dom i natt men jag är ju sån att jag gärna vill veta att allt är ok på morgonen också...
Hanna är ju i Grekland - på nåt jätte beachparty - förstås jätte kul, men jag vill gärna höra att allt är ok:)
Adam hoppas jag är hos tjejen inne stan. Han grillade här igår (FF...) innan dom åkte in. Valborg är ju ingen höjdarhelg vad gäller ungdomar tycker jag.
Stina hade fest hemma hos sig med pojkvännen och lillFabbe har Lasse kört iväg till en träningslägershelg nu. Sååååå skönt att man har honom under uppsikt ett tag till!
Man kan ju nästan tro att det är jag som gör äggen, så som jag hönsar runt...
Njut av ledigheten!
1:a maj kramar Eva

1 kommentar:

Design A Cake sa...

Sänder 1:a majkramar tillbaka, ni bor så pittoreskt och jag ska besöka butiken igen någon gång.

Uppsalahälsn Lotta