söndag 16 maj 2010


Mumsig Choklad



Maria från Marias Mys & Mums tog kontakt med oss efter att ha läst på bloggen att vi väldigt gärna samarbetar med företag i vår närhet. Maria gör egenhändigt kanonfina praliner och hon bor i Nora. Perfekt!



Vi bestämde att på lördagen under Mors Dags helgen skall hon komma hit och visa sina praliner.



Nu var det så här att vi fick lite smakprover, hmmm. Fattar inte varför, men jag hade inte en tanke på att fota dom. Nu är det lite för sent om ni förstår vad jag menar:))


Hur som helst så var där en sommarpralin som passar hur bra som helst på vår lilla Smultris. Kul som bara den. Jag kan bara lova en sak: gillar ni choklad så kommer ni att ÄLSKA Marias super mumsiga. Jag har ju provat en del så jag kan verkligen uttala mig, haha!


Jag har turen att ha systern till hon som äger Blomstermarken i Mosås till kund. Igår fick jag hemlevererat en massa växter. Det var en kund som tipsade mig i torsdags så jag snabbade mig att ringa och beställa. Här är det krasse som redan växt sig stor och fin. Planterade dom i krukorna som vi faktiskt har till försäljning igen.

I den här urnan har jag tänkt mig att luktärter skall slingra sig upp. Hoppas det lyckas!!

Urnan kostar 495:- och ställningen 249:- (tror jag...)

Var tvungen att fota fjärilslavendeln utanför vårt lilla fönster. Den växer sig så stor och frodig nu. Jätte fint:)


Som ni ser så är det lite mörkt och blött när jag fotar nu på morgonen. Här har tydliggen regnat som 17. Det gör verkligen inget om det håller sig till nätterna!

Hyfsat varmt är det ju också. För mig är det toppen. Jag behöver absolut inte ha stekhett. Bara det är så varmt att man inte fryser när man är ute och att det är uppehåll så man slipper bli blöt.

Då lämnar jag ogärna Sverige med vår fantastiska grönska och underbara natur på sommaren.

En favoritbild. Älskar förstås olivträd. Men jag har även blivit galen i sliten turkos färg.

Skulle vilja ha en massa turkosa detaljer i vårt vita kök. Ihop med bruna möbler, nice:))

Men det får nog bli rosa i år tror jag. Får se vad jag hinner med....

Snart hörrni så har ni bilder från antikmarknaden i Nice. Efter lunch i morron är vi där igen. Få se om det är nåt schysst att fota??

Har verkligen ingen aning om det blir nåt fynd den här gången. Ska i alla fall försöka få hem den gigantiskt tunga utelampan vi inte kunde slå in sist när askan gjorde att vi fick en lite omtumlande hemfärd.

Finns stolarna kvar som mannen ställt undan till mig???????????

Jag kan inte säga att jag är säker på det. Men ett är säkert: JAG HOPPPPPPPASSSS

Skön söndag på er alla!

Kramar Eva

4 kommentarer:

♥ H mitt i livet ♥ sa...

Ha det nu underbart skönt på er semester!!!Och du, glöm inte att ta hand om dig och NJUTA av det där lilla!!!!!Helénakramar

Signes Vind sa...

Så mycket fint du visar. Chokladen verkar vara precis i min smak :-)
Ha en go semester och jobba inte hela tiden utan njut i mängd.

Photo by Maria sa...

Sååå goda de där pralinerna såg ut.. Tur de inte finns hos mig som nyss börjat vv, jag hade satt i mig alla på en gång :-S

Turkost är så snyggt, en favvofärg för mig..

Ha nu en bra fortsatt söndag..

Kram Mia

Isas Trädgård sa...

Har följt din underbara blogg en tid nu och man blir alltid smittad av all energi som du förmedlar när du skriver, därför har jag nominerat dig till en award som du kan hämta på följande länk http://isastradgard.blogspot.com/2010/05/award.html
om du vill !
Ha nu en skön semester !/Isa