söndag 2 maj 2010


Mina Franska Fynd



På vårt lilla torg är det ju som bekant antikmarknad varje onsdag.

Där är priserna förstås lite annorlunda mot marknaden i Nice.
Sist gick jag barärmad och barfota ut i träskor. Det var ett riktigt svenskt sommarväder.
Det enda vi ville ha var dom här faten. Köpte alla fyra för 100:-. Tyckte det var så jätte fin form på dom så det fick bli "hemsläp".
Tänkte på caféet, blir säkert fint att lägga nåt mumsigt på!




Det var någon som frågade under kommentarerna förut när det var marknad i Nice.


Varje måndag är det en riktigt, riktigt stor nere i gamla stan. Men eftersom Nice är en populär stad så blir priserna därefter. Men även utbudet. Det går verkligen att få tag på riktiga gobitar!
Förrförra måndagen hade samma kille som jag köpte guldspegeln av suuuuper fina gjutjärnstolar. Svart/rostiga med form av ett hjärta i ryggen. Det snitsiga var att man kunde vika ihop dom!
Sooo nice:)) Saken var den att jag var sugen (som vanligt) men maken ville på andra uppdrag o utställarna höll på att packa ihop när vi kom. Så jag tänkte att det var lugnt - tar det i morron. Då kunde jag åka till killens butik & kanske få liiite bättre pris också..???
MEN
tisdagmorgon blev det ju packning á la SUPERDUPERRAPIDO eftersom vi fick åka hem.
Grämde mig verkligen inte över stolarna utan gladdes extremt över hemresan:)
Men väl hemma kom jag förstås på att stolarna skulle vara helt UNDERBARA i vår trädgård.
Troligtvis var dom sålda, han hade ju haft en vecka på sig att sälja dom på olika ställen, men jag kunde inte få dom ur hjärnan.
Så jag gjorde det jag kanske inte borde:
Ringde....
En man som inte kan ett ord engelska ska konversera med en ivrig kvinna som vill ha hans stolar men inte kan ett ord franska.... det gick inget vidare.
Ringde Maria, min kompis i Stockholm som är flytande på franska (lycka för henne..).
Det hela slutade med att nästa gång vi kommer ner har vi 4 ljuvliga stolar som väntar på oss.
Det trodde jag ALDRIG! Skam den som inte försöker. Lovar att fota dom, jag bara längtar att få dom hit till Sverige o njuta av dom. Gjutjärn, verkar väl bra i resväskan....
Tur man inte är rädd för besvär;)

Vi har fått in en sån fin kanna till butiken.

Hör inte till budgetprodukterna... Kostar 895:-, men smakar det så kostar det, eller hur...

När jag köpte in den såg jag syréner framför mig. Men den kommer troligtvis att vara lika fin med vad som helst året om. Ett goddoftande enris till julen är säkert inte tokigt heller.

Men nu njuter vi av syrénkvistar utan blommor och bara äääälskar det.

Här är en ledig söndag med sol - kan det bli bättre?

Knappast!

Solkramar Eva

Inga kommentarer: