lördag 22 maj 2010

Vilket fantastiskt väder!

Det riktigt luktar sommar ute, ni vet den där doften när solen gått upp för några timmar sedan men det inte är varmt ännu utan bara lite fuktigt - oh vad jag älskar den doften!
Ni som bor i runt om i Örebro och kanske i övriga landet också vet att detta inte var fallet i torsdagskväll. Ojojoj vilket väder vi hade! Blixten slog ner i vattenverket så inget vatten i hela Örebro och åska och blixtar hela kvällen och natten. Riktigt mysigt, måste jag erkänna, men man måste dock vara inomhus för att uppskatta ovädret. Jag var ute och gick när ovädret bröt ut, vi hade cirka 45 min kvar på vår runda. När vi kom hem var vi lite uppskrämda (inte allt för roligt att vara utomhus när det blir rött/vitt på himlen var annan minut och åskan mullar som bara bara den) och TOTALT genomblöta. Så det var bara att ta en varm dusch o sätta sig med en kopp te, vilket inte var helt fel!


Slutspurt i skolan, två veckor kvar till sommarlov. Eller ja vi kanske ska kalla det jobblov, det är inte sommarlov i samma benämning som när man var 8 år. Men ledig från skolan med sol, picknickar och värme - jag klagar absolut inte! Sista delkursen är ekonomistyrning, riktigt intressant, ett PM och en tenta kvar. Känns dock som att jag skulle vilja ha minst 59 timmar per dygn men jag får hålla tillgodo med de 24 som ges!

Idag, prcis som mamma tidigare skrev, har vi öppet som vanligt ute på Smultrongården. Doftar riktigt underbart av kakorna som bakas! Tror Adam har en vaniljkaka i ugnen nu, mums!

Nej, nu ska jag upp och göra om lite med kläderna. Vi har så sjukt mycket fina kläder för tillfället, om jag får säga vad jag tycker!

Ha en trevlig Pingst allesammans! Kramar Hanna och resten av Smultris

1 kommentar:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad kul det var att komma ut och äntligen se Smultrongården, kommer om inte förr så den 3/7 dyker jag upp med ett gäng ;o), mailar dig innan.
Ha en fin fortsatt helg!
Kramis/LenaS