måndag 7 november 2016




God morgon,

här vaknas det tidigt. Är i Bollnäs och dagen bjuder på besök hos mormor Svea, lunch med henne och sedan vidare till Storvik. Där blir det kanske fika eller kvällsmat hos mina föräldrar innan vi drar vidare hemöver. Hade en förhoppning att åka hemöver medans det var ljust men det kommer troligtvis inte hända.

Resten av gänget sover men jag har julbuffé i tankarna. 
Självklart kommer den här godingen med. Om du inte redan provat den, gör det. 
Så magiskt god. Vill du har den med "juligare" touch blanda ner lingon och kanel i grädden.
Mmmm..... Receptet kommer ursprungligen från Victoria som gjort den då hon jobbat här.
Kladdkakansdag till ära har du ju även DENNA urgoda dajmtårta. 
Hacka polkagrisar över så vips har du en julig touch:)


Ha en finfin måndag.
Jag snörar på mig joggingskorna och drar ut på en liten tur i snön.
Det blir inte enkelt, ligger säkert 1 dm på vägen, men jag har ju ingen brådska så jag får väl pulsa mig fram. Det viktigaste är ju att det blir av;)
Kram
Eva

Inga kommentarer: