måndag 28 november 2016



God morgon

Hur har din helg varit?

Här har det varit full rulle som sig förstås bör eftersom butiken är öppen just på helgerna.

Ny vecka nu och nya möjligheter. 
Få se om denna blir lika innehållsrik som förra....

Fortfarande varmt och skönt ute och så även i butiken. 
Sååå skönt tycker förstås vi som är där så många timmar. 
Håller tummarna att det inte blir snö och drivis en enda helg fram till jul!
Sen blir det öppet någon helg under våren/sommaren och då är det ju över och förbi med såna väderleksproblem. 

Idag är det dammsugning och torkning av Smultrongården som gäller. 
Plocka in en massa ny ved och fylla på och ställa tillrätta efter i lördags. 
Vi drog iväg på glöggmingel direkt när vi stängde så inget efterarbete gjordes.

I Wadköping igår var det TJOCKT med folk. 
Kära nån!!! Verkligen underbart att vi i Örebro har en så otroligt uppskattad och välbesökt julmarknad. Men det finns i och för sig knappast en mer stämningsfull plats för julmys så man förstår ju alla som åker dit:) 
Jag filmade med mobilen när det var som mest, haha heeelt otroligt. Kanske var det hundra personer i vår lilla butik samtidigt. Jag är imponerad att man är vid sina sinnes fulla och fortfarande kan shoppa.
Härligt är det. Verkligen en helt underbar tid nu precis innan jul. 

Vi planerar för kvällsmys kanske nästa vecka här i butiken. 
Typ sån Marockokväll som vi har haft några gånger.
Då får jag laga lite gryta och greja också. Me like much!

Skall snabba mig nu för idag har jag som mål även att måla hela området vid vedspisen och kaminen i köket. Håller tummarna att jag har nån takfärg hemma.... 
Sen skall här bäddas nytt med röda juliga lakan. Eftersom vi har öppet mindre har man inte jul 24/7 från butiken. Känner verkligen att jag vill "jula" till det lite extra inne i år. 
Ja, det blir ju inte tomtar i varje hörn för det, haha! 

Ska se till att visa er lite bilder från lördagens glöggtillställning också. 
Alltså det huset var to die for!!!! Helt magiskt fint. 

Ha en riktigt härlig bra dag och bor ni i Örebroområdet så kika ut och få lite sol på näsan;)
Stor kram
Eva



Inga kommentarer: