onsdag 9 november 2016


Julförberedelserna fortsätter.....

Men nu blev jag tvungen att avbryta. Skall ut på en megatrist färd.
Åka till Arlanda tur och retur. UTAN att flyga någonstans....
Yngste sonen kommer hem från en vecka i Torrevieja. 
Vet inte vad som händer där med unge nr 4 men plötsligt hämtar och lämnar man på Arlanda.
När dom andra varit stora nog att flyga har dom minsann även fått ta sig till och från själva.
Dom är åtta grabbar så det är två bilar som skall ut i snöslasket. 
Dom reser endast med handbagage så jag fattar inte varför dom inte åker buss. Eller tåg. 
Och när dom är så många är man ju inte direkt som enda föräldern sätta sig emot. Eller skulle man kanske gjort det? Hur som helst, inom en timme måste jag dra. Känns som att färden kan bli långvarig. Överdriver när jag säger att det blir megatrist för jag kommer att lyssna på nån pod förstås.
När jag var ute och fixade idag var det värvet med Roy Fares. Hela hans släkt bor ju här i Örebro så han är ju här ibland. Shit vad jag tyckte det programmet var bra. Men så älskar ju att höra allt man kan om mat och bak också. Intressant att höra hans historia också. Not so easy.... 
Lite skillnad mot kidsen som växer upp i Sverige kan man säga. 

Har ringt och bokat ännu mer hyacinter och småminigranar också.
Måste se till att få hem lite mer ljusslingor också. 

Men nu skall jag faktiskt gå ut i butiken snabbt igen. 
Hanna kom precis hem och hon har inhandlat en grej jag tror är så himla bra för värmen på Smultris. 
Plåtar och visar i morrn. Hoppas jag har rätt, haha! 

Önskar er en härlig onsdagkväll, you know where I am;)
Kram

Inga kommentarer: