tisdag 29 november 2016


















Sådär ja, här har ni en alldeles massa bilder från mitt lilla nyfix. 
Hann väl inte helt med dagsljuset men det blev rätt ok ändå. 

Skall plåta lite i bättre ljus i morrn täkte jag. 
Fick värsta kicken av att fota. Har tidigare i den här min "nya" bloggperiod bara hittills använt mobilen. Jag har en kanonbra kamera där, men det finns absolut ingenting som kan mäta sig med en riktigt bra systemkamera. Så nu blir det att hänga den på armen hädanefter.

Känner mig fullständigt nöjd med dagen this far. 
Har återigen varit till sjukan (just ja, har ju inte uppdaterat er med mitt trista besök förra veckan och det är just så det är, trist, så jag väntar med det...) och sen fått stolar bokade och är starkt på G med skinn till dom. Har även kollat in en ny kökssoffa men där är jag inte helt enig med mig själv. Om det nu är så att någon eventuellt får för sig att jag är allsmäktig här hemma kan jag informera för denne att så icke är fallet. Jag lever tillsammans med en person som är mycket mån om att få sin vilja igenom. Dock är jag rätt bra på att dupera denne någon så att han tror att dom flesta av idéerna kommer direkt från honom. Ja, dom som är bra förstås;) Kallas kvinnlig list och efter snart 40 år tillsammans är det ett måste att känna till detta annars kan du hälsa hem med det du själv vill. 
Eventuell kurs i ämnet kan hållas. Självklart stängd för manligt kön. 

Inte så "köksigt" att ha en spegel på vedspisen men rackarns vad mysigt det blev när ljusen speglar sig där. Jag är fullständigt galen i speglar. Går inte att ha för många. Ger sånt djup överallt. 
I ett av rummen på övervåningen håller jag på att fixa en hel spegelvägg av gamla tavelramar. 
Spegeln här är från min och kamrat SandviksLenas resa till Marrakech i februari.
Visst är det väl bara fööör underbart att ha sina minnen framme att njuta av varje dag. 
Den spegeln hängde i en liten genomgångshall från köket tidigare som man knappt såg. 
Nu får jag se den varje dag och minnas den härliga plats i medinan som jag köpte den på. 
Det var egentligen en spegel att spegla smycken man kunde köpa i, men killen som hade stället var så snäll att jag fick köpa den. Lite meckig att få med hem men nu är den här. 
På en liten vedspis i Dylta, direkt från sorlet och bruset i Marrakech myllriga Medina. 
Love it! 

Dagen är ännu ung och nu blir det änteligen dags för en snabbpromis i den frostiga kvällen. 
Au revoir, mon amis.


Inga kommentarer: