måndag 7 november 2016







Tjenixen igen, 

Åter i bilen. Sååå mycket senare än vi tänkt. Händer oss irriterande ofta. Vi båda är kanske just irriterande flexibla och då blir det just så, vi hittar på annat det vi från början planerat ändrar sig. Helt ok om det inte drabbar nån annan. Ibland gör det det, men oftast bara oss två. Då är det ok kan jag tycka. Det händer ju alltid en massa:) Men vilket väder!!! Verkligen ett sånt "intetautbilenväder". Just det var ju en riktigt skruttig tajming. Vi får krypa fram. 
Här ett tips om ett bra veggie alternativ. 
Om man inte har hemgjorda biffar i frysen var det här verkligen gott. 

Svärmor är alltid så snäll och har mat till mig. 
Kanske låter konstigt men det fanns inte så mycket att välja på 1982 då jag började min veggiebana. 
Många kunde tycka att det räckte väl att äta sallad, potatis och sås. 
Men jag har alltid fått köpebiffar. 
Och nu hade hon hittat ett paket från Risenta som man endast tillsatte vatten och det blev ju liksom ännu mer som man gjort dom själv. Riktigt gott var det och ett bra alt till hemgjorda.
Jag förespråkar ju hemgjort i frysen, men det är ju inte alltid man kan ha det;) 
Urgröpt gratinerad potatis serverades till maten. Mycket gott. 


Mina svärföräldrar har byggt ett otroligt fint hus helt i timmer utanför Bollnäs. 
Ljusnan ligger precis utanför fönstren. Vackert så man smäller av. 
Och därnere är bastun också. Bara att kasta sig i plurret eller som jag i snön.
Sååå härligt!!!

Gardinerna är från min förra butik i stan då jag importerade spanska tyger. 
Kvalitetstyg som hållit hur många år som helst känns det som. 

Hemma har jag knappt gardiner. Fick lite nog kan jag säga. 

Skall vara mannen behjälplig, måste kolla om det skall vara så här skruttigt hela vägen.... blä för snöyriga, kolsvarta skogsvägar. Får ju tacka gud att man är född när man får sitta i en varm bil. 
Tänk när dom åkte med häst och kärra. Åååh milde tid vad vi har det enkelt nu. 
Smaska i er kladdkaka nu, i morrn firar vi ju en annan dag så skynda på;)
Bye från bilen.

Inga kommentarer: